neděle 16. září 2007

Zapomeňte na surfování

Zajímavý postřeh má Bret Schlender ve svém sloupku v časopise Fortune. Jak píše, je nejvyšší čas rozloučit se s frází "surfovat na webu". Většina lidí totiž už dávno nesurfuje, ale "chodí" na web dělat specifické činnosti. Asociace online vydavatelů (Online Publishers Association) zavedla tzv. index internetové aktivity (Internet Activity Index, IAI), kterým každý měsíc měří, jakým činnostem se uživatelé věnují.

Podle čísel z července 2007 stráví průměrný uživatel Internetu

  • 14,1 procent času online nakupováním,
  • 30,4 komunikováním (tedy mailováním, telefonováním, chatováním atd.),
  • 4,6 procent hledáním (tedy "googlováním") a
  • 50,9 procent "konzumováním" obsahu.

Znamená to, že v průměru víc jak polovinu času u počítače strávíme čtením textů, posloucháním hudby či sledováním videa. Stávají se tak z počítačů definitivně "zábavné bedýnky" a plní tedy roli, jako až dosud hrály v našich životech televizory? Není to vyloučeno. Schlender dokonce vymyslel nový termín "webová brambora", což je odvozenina z "gaučové brambory" neboli "coach potato". Tenhle termín zavedl v roce 1976 komixový kreslíř Robert Armstrong a dokonce si ho nechal registrovat jako ochrannou známku. Používá se jako synonym člověka, který se většinu volného času válí na gauči a sleduje televizi.

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka