Hlášení
"Dobrý den, na palubě vás vítá první bloger Čermák. Až za pár okamžiků ostartujeme směr Londýn. Jak rychle a jak vysoko poletíme, si buď vygooglujte, nebo najděte na Wikipedii. Ale nebojte se, já a druhý bloger všechno perfektně zvládneme. Cestující s notebooky se mohou přpojit k Internetu a číst historky z pilotní kabiny na našem blogu."
Nikoliv, to není začátek noční můry vystrašeného cestujícího, nýbrž možné hlášení z nedaleké budoucnosti. Aspoň na palubě letadla malajské společnosti AirAsia, která vyhlásila konkurz na nové piloty. Mezi podmínkami jsou samozřejmě dobrý zdravotní stav, znalost malajštiny i angličtiny, ukončené vzdělání ... a pak také to, aby byl zájemce aktivní bloger. K přihlášce musí přiložit své texty.
Vzdáleně to připomíná konkurz na "nejlepší místo na světě", kdy jistá turistická společnost hledala blogera na tropický ostrov. Ale AirAsia nechce najmout člověka na psaní, nýbrž pilotování. Asi není moc vlastností, které by spojovaly dobré blogery s dobrými piloty. Takže ve skutečnosti jde samozřejmě o chytrou marketingovou kampaň.
Dá se čekat, že se zmínka o podivuhodné soutěži objeví na destitisících, možná statisících blogů po celém světě. Letecká společnost vybere po uzávěrce deset nejlepších blogerů, které pozve na exkurzi mezi své piloty. Některým z nich pak nabídne a zaplatí skutečný pilotní trénink. Ale nezavazuje se k ničemu. Nedá se vyloučit, že se z deseti blogerů nakonec pilotem nestane nikdo.
Nízkorozpočtové aerolinky AirAsia jsou ukázkou firmy, která umí využívat potenciálu nových médií. Kromě nezbytné a tradiční webové stránky má také vlastní blog, profil na sociální sítí Facebook, účet na mikroblogovací službě Twitter a videokanál na YouTube. A to vše dělá skvěle.
Nezbývá než doufat, že ve firmě také někdo rozumí letecké dopravě.
Nikoliv, to není začátek noční můry vystrašeného cestujícího, nýbrž možné hlášení z nedaleké budoucnosti. Aspoň na palubě letadla malajské společnosti AirAsia, která vyhlásila konkurz na nové piloty. Mezi podmínkami jsou samozřejmě dobrý zdravotní stav, znalost malajštiny i angličtiny, ukončené vzdělání ... a pak také to, aby byl zájemce aktivní bloger. K přihlášce musí přiložit své texty.
Vzdáleně to připomíná konkurz na "nejlepší místo na světě", kdy jistá turistická společnost hledala blogera na tropický ostrov. Ale AirAsia nechce najmout člověka na psaní, nýbrž pilotování. Asi není moc vlastností, které by spojovaly dobré blogery s dobrými piloty. Takže ve skutečnosti jde samozřejmě o chytrou marketingovou kampaň.
Dá se čekat, že se zmínka o podivuhodné soutěži objeví na destitisících, možná statisících blogů po celém světě. Letecká společnost vybere po uzávěrce deset nejlepších blogerů, které pozve na exkurzi mezi své piloty. Některým z nich pak nabídne a zaplatí skutečný pilotní trénink. Ale nezavazuje se k ničemu. Nedá se vyloučit, že se z deseti blogerů nakonec pilotem nestane nikdo.
Nízkorozpočtové aerolinky AirAsia jsou ukázkou firmy, která umí využívat potenciálu nových médií. Kromě nezbytné a tradiční webové stránky má také vlastní blog, profil na sociální sítí Facebook, účet na mikroblogovací službě Twitter a videokanál na YouTube. A to vše dělá skvěle.
Nezbývá než doufat, že ve firmě také někdo rozumí letecké dopravě.
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka