Modelky
Vždycky mě fascinovaly modelky. Úplně vidím, jak teď od sloupku zvedáte oči v sloup a říkáte: „Copak tohle je nějaká novinka? Myslí si snad, že je první chlap, kterému se líbí modelky?“
Na vysvětlenou proto dodávám: samozřejmě, že se mně líbí ty ženské. Ale když píšu, že mě fascinují, vztahuje se to vlastně i na modely, tedy muže. Fascinuje mě ten koncept. Že půjčujete svou fyzickou krásu nějakému výrobku, nejčastěji oblečení. Vy a ten výrobek pak žijí v jakési symbióze.
Lze obojí vnímat oddeleně, anebo model či modelka a výrobek splývají v jeden dokonalý kus? Tu otázku lze položit i jinak: Jsou krásné šaty na ošklivé modelce stejně impozatní jako na té krásné? A naopak, vypadají i nevzhlednoé šaty dobře, když modelka je dostatečně půvabná? Toť téměř filosofický problém.
Nejsou ovšem jen modelky univerzálně krásné, ale specializované. V nabídkách modelingových agentur najdete modelky s půvabnými kotníky (pro výrobce bot), s krásnýma rukama (pro výrobce kosmetiky nebo třeba hodinek) nebo třeba ušními boltci (pro klenotníky). Ale je možno jít i dál, vlastně cokoliv od hlavy po paty je potenciálně na prodej.
Přiznám se, že mě zvláště v pubertě trápilo, že žádný detail mého těla – o celku ani nemluvě – není dostatečně dokonalý, aby mohl být takto využit. Později jsem na tyto marnivé myšlenky zapomněl a na mysl mi vytanuly zase až letos. To když jsem četl o záhadě, kterou řešili blogeři v souvisolosti s populárním telefonem iPhone.
Když vedle sebe položili reklamy otištěné v novinách a fotografie telefonu, ukázalo se, že iPhone na reklamách vypadá až nápadně menší. Znamená to to, že firma použila zmenšenou maketu a podvedla tak zákazníky? Bylo to jinak. Jak řekl mluvčí firmy, agentura zřejmě použila model s velkýma rukama.
Ano, to je šance pro mě. Měřím přes dva metry, takže většina elektronických výrobků vypadá v porovnání se mnou téměř titěrně. Pokud se profesionální basketbalisté budou držet svého kopyta, mám šanci stát se v tomto oboru možná i supermodelem. Firmy vyrábějící přenosnou elektroniku nechť posílají nabídky do redakce.
(Zkrácená verze ve slovenštině, která vyšla v deníku Sme).
Na vysvětlenou proto dodávám: samozřejmě, že se mně líbí ty ženské. Ale když píšu, že mě fascinují, vztahuje se to vlastně i na modely, tedy muže. Fascinuje mě ten koncept. Že půjčujete svou fyzickou krásu nějakému výrobku, nejčastěji oblečení. Vy a ten výrobek pak žijí v jakési symbióze.
Lze obojí vnímat oddeleně, anebo model či modelka a výrobek splývají v jeden dokonalý kus? Tu otázku lze položit i jinak: Jsou krásné šaty na ošklivé modelce stejně impozatní jako na té krásné? A naopak, vypadají i nevzhlednoé šaty dobře, když modelka je dostatečně půvabná? Toť téměř filosofický problém.
Nejsou ovšem jen modelky univerzálně krásné, ale specializované. V nabídkách modelingových agentur najdete modelky s půvabnými kotníky (pro výrobce bot), s krásnýma rukama (pro výrobce kosmetiky nebo třeba hodinek) nebo třeba ušními boltci (pro klenotníky). Ale je možno jít i dál, vlastně cokoliv od hlavy po paty je potenciálně na prodej.
Přiznám se, že mě zvláště v pubertě trápilo, že žádný detail mého těla – o celku ani nemluvě – není dostatečně dokonalý, aby mohl být takto využit. Později jsem na tyto marnivé myšlenky zapomněl a na mysl mi vytanuly zase až letos. To když jsem četl o záhadě, kterou řešili blogeři v souvisolosti s populárním telefonem iPhone.
Když vedle sebe položili reklamy otištěné v novinách a fotografie telefonu, ukázalo se, že iPhone na reklamách vypadá až nápadně menší. Znamená to to, že firma použila zmenšenou maketu a podvedla tak zákazníky? Bylo to jinak. Jak řekl mluvčí firmy, agentura zřejmě použila model s velkýma rukama.
Ano, to je šance pro mě. Měřím přes dva metry, takže většina elektronických výrobků vypadá v porovnání se mnou téměř titěrně. Pokud se profesionální basketbalisté budou držet svého kopyta, mám šanci stát se v tomto oboru možná i supermodelem. Firmy vyrábějící přenosnou elektroniku nechť posílají nabídky do redakce.
(Zkrácená verze ve slovenštině, která vyšla v deníku Sme).
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka