Auto jako mobily, prakticky zadarmo
Budou auta zadarmo? Pokud si po přečtení téhle věty ťukáte na čelo, pak tomu rozumím. Jistěže auta patří k nejdražším věcem, které si člověk v životě pořizuje. Jsme za ně ochotni utratit spoustu peněz, byť víme, jak rychle ztrácejí na hodnotě. Není nejmenší důvod, aby nám je kdokoliv dával zadarmo.
Leda by to s nimi bylo jako s mobilními telefony. Ne, už si na čelo neťukejte. Možná si nepamatujete první telefgony z počátku devadesátých let. Stály kolem padesáti tisíc korun, což tehdy bylo víc peněz než dnes. Tehdy jediný monopolní operátor je zákazníkům nabízel na splátky. Dnes desetkrát menší a desetkrát výkonější přístroje rozdává po koruně.
S jednou podmínkou. Že uzavřete smlouvu, že aspoň rok budete využívat jeho služeb. Má spočítáno, že utratíte tolik, aby se mu vyplatilo vám dát mobil zadarmo nebo s velkou slevou. No a přesně stejný model by mohl překvapivě fungovat u aut. Cena průměrného ojetého auta je dnes v Evropě údajně nižší než průměrná suma, kterou majitel utratí za rok za benzín.
Tvrdí to byznysmen Šai Agassi, který před pár týdny oznámil vznik nové firmy. Ta chce vytvořit mimo jiné i v Evropě infrastrukturu dobíjecích stanic pro elktromobily. Zákazníky chce po vzoru mobilních operátorů získávat tím, že jim auta bude rozdávat anebo prodávat s velkou slevou.
Vývojem elektromobilů se dnes zabývají jak tradiční automobilky, tak nové technologické ffirmy. Očekávání investorů jsou velká. První komerčně nabízené vozy by se měly objevit na trhu už příští rok. Nepochybně nebudou dokonalá a ve srovnání s benzínovými miláčky budou mít spousty nevýhod. Výrobci se bojí nízkého zájmu zákazníků. Ale pokud budou zadarmo?
(Pravidelný středeční sloupek pro slovenský deník Sme)
Leda by to s nimi bylo jako s mobilními telefony. Ne, už si na čelo neťukejte. Možná si nepamatujete první telefgony z počátku devadesátých let. Stály kolem padesáti tisíc korun, což tehdy bylo víc peněz než dnes. Tehdy jediný monopolní operátor je zákazníkům nabízel na splátky. Dnes desetkrát menší a desetkrát výkonější přístroje rozdává po koruně.
S jednou podmínkou. Že uzavřete smlouvu, že aspoň rok budete využívat jeho služeb. Má spočítáno, že utratíte tolik, aby se mu vyplatilo vám dát mobil zadarmo nebo s velkou slevou. No a přesně stejný model by mohl překvapivě fungovat u aut. Cena průměrného ojetého auta je dnes v Evropě údajně nižší než průměrná suma, kterou majitel utratí za rok za benzín.
Tvrdí to byznysmen Šai Agassi, který před pár týdny oznámil vznik nové firmy. Ta chce vytvořit mimo jiné i v Evropě infrastrukturu dobíjecích stanic pro elktromobily. Zákazníky chce po vzoru mobilních operátorů získávat tím, že jim auta bude rozdávat anebo prodávat s velkou slevou.
Vývojem elektromobilů se dnes zabývají jak tradiční automobilky, tak nové technologické ffirmy. Očekávání investorů jsou velká. První komerčně nabízené vozy by se měly objevit na trhu už příští rok. Nepochybně nebudou dokonalá a ve srovnání s benzínovými miláčky budou mít spousty nevýhod. Výrobci se bojí nízkého zájmu zákazníků. Ale pokud budou zadarmo?
(Pravidelný středeční sloupek pro slovenský deník Sme)
Štítky: sme
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka