čtvrtek 24. ledna 2008

Re: Velká gesta aneb malí politici s velkou hubou

Předseda ČSSD Jiří Paroubek na svém blogu na Aktuálně reaguje na můj článek v Reflexu, ve kterém jsem komentoval to, že změnil názor na výzvu některých osobností k neplacení poplatků u lékaře ("z jeho prosincového gesta zůstal v lednu jen navoněný pšouk"). Obvykle na reakce na své články už nereaguji (z praktických důvodů, chci čtenáře uchránit reakcí na reakce na reakce, na které by případně mohly navázat ještě další reakce), ale tentokrát bych výjimečně rád uvedl na pravou míru dvě drobnosti.

Jiří Paroubek píše, že mé "krátké působení v České televizi na projektu Bez obalu je dodnes provázeno nevysvětlenými spekulacemi", a na to navazuje, že jsem "ve svých názorech poznamenán podezřením", že za zrušením pořadu stojí on sám. Nechme stranou, že "působení na pořadu" je opravdu divná vazba (chtěl pan předseda napsat o mé "spolupráci na pořadu"?), ale rád bych naspal, že toto "působení" trvalo tři roky (podle mě nikoliv krátká doba, například jen o pár měsíců kratší, než je Jiří Paroubek ve vysoké politice) a osobně bych řekl, že ho žádné "nevysvětlitelné spekulace" neprovázejí.

Důležitější ovšem je, že jsem nikdy explicitně netvrdil, že Jiří Paroubek stojí za zrušením pořadu, a ani si to nemyslím. Ostatně jsem v tomto smyslu také hned v prosinci 2004 napsal článek, myslím do Hospodářských novin. A už vůbec není zrušení tohoto pořadu nějakým mým bolavým místem či osobním traumatem. Ba naopak. Ty tři roky byly ve znamení velmi perné práce - představovaly týden co týden psaní spousty textů a přípravy mnoha materiálů. Navíc nejsem člověk "televizní", nýbrž "novinový" - práce pro tisk mně přináší největší radost a potěšení. Spolupráce na televizním pořadu byla zajímavá a zábavná, ale určitě nebyla ničím, na čem by stál či s čím by padal můj život. Proto taky nijak zvlášť jejího konce neželím, ba bych skoro rouhačsky řekl, že na kvalitu mého života měl blahodárný vliv.

Jiří Paroubek tvrdí, že bych měl své "nenávistné" texty o něm doplňovat prohlášením, že jsem "neobjektivní a závislý". V tom má možná pravdu, jako komentátor jsem nikdy ani svou objektivitu neinzeroval, ale má "závislost" rozhodně nepramení ze zrušení nějakého televizního pořadu. Ne, jsem neobjektivní proto, že hluboce nesouhlasím s většinou veřejně proklamovaných názorů předsedy ČSSD a že se mi také velmi protiví jeho politický styl (a to od první chvíle, kdy jsem se s ním setkal - shodou okolností jako člen štábu pořadu Bez obalu jeho první den ve funkci ministra). Ale na druhou stranu uznávám, že je úspěšným politikem a v tomto ohledu k němu mám respekt. Kdyby to tak nebylo, nestálo by mě za to o něm psát.

Štítky:

Komentáře: 2:

Blogger Petrik řekl...

Pořad "Bez obalu" jsem měl opravdu rád - je ho škoda. Dosud jej žádný zcela nenahradil.

BTW: Příliš nechápu důvod podobného zaměření současného pořadu 168hodin. Proč rušit jeden a vzápětí přijít s trochu jiným, ale tak podobným?

25. ledna 2008 v 12:40  
Anonymous Anonymní řekl...

Výjimečná reakce jednoho z mála profesionálních novinářů (na rozdíl od pánů kmentů a fendrychů).

25. ledna 2008 v 20:15  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka