čtvrtek 27. listopadu 2008

Miliarda sem, miliarda tam ... aneb jakou cenovku vidí investoři na Twitteru?

Jakou cenu má Twiter? Pro uživatele této mikroblogovací služby nepochybně velkou. Psychologové už dokonce zavedli do svého slovníku termín „twitterový syndrom“, který popisují jako závislost na psaní a čtení krátkých textů svých virtuálních přátel. Ale jakou cenu má Twitter pro případné investory? Toť otázka.

Jde sice o mimořádně populární službu, zatím však není jasné, jaké by mohla generovat pro svého provozovatele příjmy. Na stránkách Twiteru není reklama a služba je bezplatná. Proto překvapila informace, že zájem o koupi Twitteru projevila firma Facebook, kterán provozuje stejnojmenný komunitní portál, a že na stole byla údajně suma 500 miliónů dolarů. Ta se však nakonec zdála pro facebook moc vysoká a z obchodu sešlo. Ani jedna ze stran informace nevyvrátil ani nepotvrdila.

Předpokládá se, že Facebook nabídl investorům Twitteru za jeho převzetí 3,33 procent svých akcií. I jejich hodnota je ovšem zcela virtuální. Papírová hodnota Facebooku je 15 miliard dolarů, ale to ovšem vycházíme ze sumy, kterou za malý balík akcií zaplatil před časem Microsoft. Analytici uvádějí, že skutečná cena Facebooku bude minimálně o řád menší. To by papírovou cenu Twitteru „srazilo“ někam k desítkám miliónů dolarů.

Štítky:

Komentáře: 1:

Anonymous Anonymní řekl...

Asi tak..

http://is.gd/8yM

27. listopadu 2008 v 19:12  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka