Máte pocit, že ceny všeho jsou moc vysoké? Stanovte si lepší!
"Věnujte pozornost následujícímu hlášení. Vzhledem k ekonomické krizi bude přerušeno vydávání obědů zdarma. Prosím připravte si peněženky. S úctou vaše ředitelství Internetu."
Ach ano, mnohé z nových služeb, které se s fanfárami hlásily o slovo v minulých letech, dnes v tichosti zanikají. Peníze od investorů i z reklamy se zadrhly. Dokonce i bohatý gigant jako Google zavírá některé z bezplatných služeb, naposledy třeba Google Notebook.
Ale hodně toho zadarmo na webu i nadále zůstane. Potvrzuje se totiž, že bezplatný obsah je v některých případech tím nejlepším marketingem. Už loni jsem psal, jak se zvýšil prodej knížky, jejíž digitální verzi jsem dal ke stažení na svůj web. je tam dodnes a stále se prodává.
Ještě výrazněji se o tom přesvědčili legendární britští komici Monty Pythons, když své scénky bezplatně zveřejnili na YouTube. Prodej dévédéček v internetovém Amazonu prakticky vzápětí stoupl o neuvěřitelných 23000 procent. Na žebříčku všech filmů a televizních pořadů se vyšplhala na druhé místo.
Jinou taktikou je prodej typu "sám si stanov cenu". Takto třeba nabízela na Internetu své album skupina Radiohead, experimentuje se však i v reálném světě. Existují restaurace, kde vás vrchní po večeři vyzve, ať si účet napíšete sami. Pokud máte hroší kůži, můžete mu na stůl hodit mincí. Ale zkušenost ukazuje, že hosté většinou zaplatí zhruba stejně, jako když jsou ceny na jídelním lístku.
Něteří psycholové a odborníci na marketing se tímhle fenoménem zabývající dokonce vědecky. Časopis Journal of Marketing zveřejnil studii, založenou na experimentálním provozu tří podniků v okolí německéhoF rankfurtu. Ukázalo se, že zákazníci vidí cenu v průměru o pětinu nižší než majitelé. Ale pokles příjmu je bohatě vyrovnán zvýšeným zájmem. Obrat totiž vzrostl v průměru o třetinu.
Můžete přemýšlet, kolik byste byli ochotni zaplatit za Reflex.
Ach ano, mnohé z nových služeb, které se s fanfárami hlásily o slovo v minulých letech, dnes v tichosti zanikají. Peníze od investorů i z reklamy se zadrhly. Dokonce i bohatý gigant jako Google zavírá některé z bezplatných služeb, naposledy třeba Google Notebook.
Ale hodně toho zadarmo na webu i nadále zůstane. Potvrzuje se totiž, že bezplatný obsah je v některých případech tím nejlepším marketingem. Už loni jsem psal, jak se zvýšil prodej knížky, jejíž digitální verzi jsem dal ke stažení na svůj web. je tam dodnes a stále se prodává.
Ještě výrazněji se o tom přesvědčili legendární britští komici Monty Pythons, když své scénky bezplatně zveřejnili na YouTube. Prodej dévédéček v internetovém Amazonu prakticky vzápětí stoupl o neuvěřitelných 23000 procent. Na žebříčku všech filmů a televizních pořadů se vyšplhala na druhé místo.
Jinou taktikou je prodej typu "sám si stanov cenu". Takto třeba nabízela na Internetu své album skupina Radiohead, experimentuje se však i v reálném světě. Existují restaurace, kde vás vrchní po večeři vyzve, ať si účet napíšete sami. Pokud máte hroší kůži, můžete mu na stůl hodit mincí. Ale zkušenost ukazuje, že hosté většinou zaplatí zhruba stejně, jako když jsou ceny na jídelním lístku.
Něteří psycholové a odborníci na marketing se tímhle fenoménem zabývající dokonce vědecky. Časopis Journal of Marketing zveřejnil studii, založenou na experimentálním provozu tří podniků v okolí německéhoF rankfurtu. Ukázalo se, že zákazníci vidí cenu v průměru o pětinu nižší než majitelé. Ale pokles příjmu je bohatě vyrovnán zvýšeným zájmem. Obrat totiž vzrostl v průměru o třetinu.
Můžete přemýšlet, kolik byste byli ochotni zaplatit za Reflex.
Štítky: notebook
Komentáře: 1:
Za Reflex? Dvacku.
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka