Novinář? Zapomeňte na toho frajera z amerického filmu
Proč jsem kdysi chtěl být novinář? Protože v amerických filmech chodí v tvídovém saku nebo baloňáku, pijí bourbon bez ledu a líbí se ženským. Vážně mi to přišlo jako senzační povolání. Zvlášť když k tomu připočteme, že stráví víc času v barech než ve své kanceláři a na závěr filmu vždycky dostanou nějakého padoucha.
Seznamte se s americkým novinářem, vzor 2009: je nervózní (bojí se propouštění a očekává zánik tisku), přepracovaný (kromě článků musí také psát na web a blogovat) a pesimistický (pociťuje vliv inzerentů na obsah médií). Takové jsou ve stručnosti výsledky posledního vělkého průzkumu mezi zaměstnanci amerických zpravodajských médií.
Každoročně ho provádí časopis PRWeek a agentura PR Newswire, letos mezi více než 2100 novináři ze všech typů médií. Výsledky jsou truchlivé. Zhruba 50 procent dotázaných zvažuje kariéru mimo žurnalistiku, 42 procent očekává výpovědi v redakcích (loni to bylo 26 procent), 70 procent má víc práce než loni a 68 procent píše pro online vydání své publikace (loni to bylo 38 procent).
V těch amerických filemch byl novinář vždycky společenský tvor. Ale nemyslím si, že by tomuto nějak nasvědčoval fakt, že více než tři čtvrtiny novinářů má profil v některé z takzvaných sociálních sítí (loni to byla pouze polovina). Konkrétně má 58 procent profil na Facebooku a 51 procent na sítí LinedIn. A pozor, tohle je šokující: 22 procent amerických novinářů holduje Twitteru. Prý i několikrát denně!
Vy jste někdy slyšeli o téhle značce bourbonu?
(Psáno pro slovenský deník Sme).
Seznamte se s americkým novinářem, vzor 2009: je nervózní (bojí se propouštění a očekává zánik tisku), přepracovaný (kromě článků musí také psát na web a blogovat) a pesimistický (pociťuje vliv inzerentů na obsah médií). Takové jsou ve stručnosti výsledky posledního vělkého průzkumu mezi zaměstnanci amerických zpravodajských médií.
Každoročně ho provádí časopis PRWeek a agentura PR Newswire, letos mezi více než 2100 novináři ze všech typů médií. Výsledky jsou truchlivé. Zhruba 50 procent dotázaných zvažuje kariéru mimo žurnalistiku, 42 procent očekává výpovědi v redakcích (loni to bylo 26 procent), 70 procent má víc práce než loni a 68 procent píše pro online vydání své publikace (loni to bylo 38 procent).
V těch amerických filemch byl novinář vždycky společenský tvor. Ale nemyslím si, že by tomuto nějak nasvědčoval fakt, že více než tři čtvrtiny novinářů má profil v některé z takzvaných sociálních sítí (loni to byla pouze polovina). Konkrétně má 58 procent profil na Facebooku a 51 procent na sítí LinedIn. A pozor, tohle je šokující: 22 procent amerických novinářů holduje Twitteru. Prý i několikrát denně!
Vy jste někdy slyšeli o téhle značce bourbonu?
(Psáno pro slovenský deník Sme).
Štítky: sme
Komentáře: 1:
Je-li něčeho moc, přijde období selekce. To se týká novinářů i jejich zaměstnavatelů. Jen doufejme, že časem zůstane kvalita a ne jen inzertně-servilní produktivita. Čtenář tomuto trendu "filtrace" může napomoci tím, že nebude váhat ocenit kvalitu penězi.
Radek
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka