O novém projektu Romana Galla (pro PPF) napsaly v neděli New York Times
Nový mediální projekt Romana Galla (mimo jiné bývalý šéfredaktor Hospodářských novin či duchovní otec zpravodajského serveru Aktuálně) kombinuje lokální a tzv. občanskou žurnalistiku, svým pojetím je však zajímavým a hlavně novátorským experimentem. Poutá i pozornost zahraničních médií - v neděli o něm vyšel článek na webu New York Times, pravděpodobně se také objevil v papírovém vydání International Herald Tribune.
Text upozorňuje na to, že jde o pokus o tzv. hyperlokální žurnalistiku, tedy novinařinu, která se zaměřuje na zpravodajství či obecně informace z nejbližšího okolí svých konzumentů. Slovy článku v NYT, "pokusí se znovu spojit noviny se svými čtenáři a inzerenty, a to tím, že se zaměří na to, co lidi zajímá v jejich nejbližším okolí: bavíme se o termínech odvozu odpadků, nikoliv o diplomacií zemí ze skupiny G7". V této souvislosti je zajímavé, že s hyperlokální žurnalistikou experimentuje také vydavatel New York Times. V minulých měsících spustil několik takových projektů v New Yorku.
Projekt Romana Galla, který financuje investorská skupina PPF (její další mediální aktivitou je vydávání časopisu Euro), předpokládá otevření kaváren, které budou zároveň redakcemi lokálních novin. Návštěvníci si v kavárnách budou moci dát kávu, ale také surfovat na Internetu, debatovat s redaktory nebo sami do novin přispívat. V první fázi budou tato média spuštěna v Olomouci, Ústí nad Labem, Teplicích a Kroměříži. Podle NYT investuje PPF do nového projektu zatím 10 miliónů Euro. Gallo řekl, že na novém projektu zatím pracuje asi 90 novinářů, z nichž většina z nich je mladších 30 let.
Text upozorňuje na to, že jde o pokus o tzv. hyperlokální žurnalistiku, tedy novinařinu, která se zaměřuje na zpravodajství či obecně informace z nejbližšího okolí svých konzumentů. Slovy článku v NYT, "pokusí se znovu spojit noviny se svými čtenáři a inzerenty, a to tím, že se zaměří na to, co lidi zajímá v jejich nejbližším okolí: bavíme se o termínech odvozu odpadků, nikoliv o diplomacií zemí ze skupiny G7". V této souvislosti je zajímavé, že s hyperlokální žurnalistikou experimentuje také vydavatel New York Times. V minulých měsících spustil několik takových projektů v New Yorku.
Projekt Romana Galla, který financuje investorská skupina PPF (její další mediální aktivitou je vydávání časopisu Euro), předpokládá otevření kaváren, které budou zároveň redakcemi lokálních novin. Návštěvníci si v kavárnách budou moci dát kávu, ale také surfovat na Internetu, debatovat s redaktory nebo sami do novin přispívat. V první fázi budou tato média spuštěna v Olomouci, Ústí nad Labem, Teplicích a Kroměříži. Podle NYT investuje PPF do nového projektu zatím 10 miliónů Euro. Gallo řekl, že na novém projektu zatím pracuje asi 90 novinářů, z nichž většina z nich je mladších 30 let.
Štítky: media
Komentáře: 1:
Tak se mi zdá, že se RG tak trochu inspiroval svou předchozí prací pro skupinu Vltava-Labe Press, kde pomáhal rozjet 73 lokálních webů a odkud byl po úspěšném začátku nakonec z úsporných důvodů odejit. Věřím, že v PPF se mu dýchá přeci jen o něco lépe :-)
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka