Ford chce podpořit prodej svých aut. Zavedl blogovné
Slovem roku 2004 byl blog, v roce 2005 si stejný titul odnesl podcasting. V roce 2009 by to to bezpochyby mělo být šrotovné, aspoň v Evropě. Termín označující příspěvek státu na koupi nového auta (a sešrotování toho starého) se nejen omílá v politickém zpravodajství, ale proniká do jazyka v celé paletě nových významů. Taky do reklamy, například ČEZ zavedl bílé šrotovné, neboli příspěvek na ledničky a pračky. I když to nic není proti ceduli jedné povltavské hospody, jejíž fotka koluje na webu. Na ceduli je naškrábáno: "Nabízíme šrotovné! Kdo u nás bude na šrot, dostane zadarmo kafe."
Čeští politici váhají, konec konců našemu průmyslu už dostatečně pomohlo šrotovné zavedené v okolních zemích. Naproti tomu v Obamalandu se se šrotovným nikdo nezdržoval a tamní automobilky dostaly peníze rovnou od státu. Ale dolarovod z Washingtonu nepoteče věčně, a tak kapitáni průmyslu přemýšlejí, co dělat pak. Jednou z cest je nabídnout vlastní modely do segmentu malých vozů, který byl doteď spíše přehlížený a kralovali v něm zahraniční výrobci. Konkrétně Ford uvede počátkem příštího roku na americkém rhu Fiestu.
Už tento měsíc ovšem začímá reklamní a marketingová kampaň. A nelze jí upřít originalitu: Ford vyhlásil soutěž mezi uživateli Internetu, tedy těmi, kteří sami vytvářejí nějaký obsah. Nabídka je víc než slušná: půjčíme vám na šest měsíců auto, zaplatíme pojistné i benzín ... a vy na oplátku budete o Fisetě blogovat, natáčet videa na YouTube a psát na Facebooku. Zájem projevilo přes čtyři tisíce lidí, šanci jich dostane rovná stovka. Podle reklamních expertů je to potenciálně velmi efektivní, ale zároveň riskantní cesta. Ford samozřejmě nebude mít žádnou možnost obsah kontrolovat, takže když blogeři nebudou s Fiestami spokojení, dají nám o tom vědět.
Tím spíš se mi to líbí a tleskám. Mám i název pro tento druh stimulu. Samozřejmě … blogovné.
Čeští politici váhají, konec konců našemu průmyslu už dostatečně pomohlo šrotovné zavedené v okolních zemích. Naproti tomu v Obamalandu se se šrotovným nikdo nezdržoval a tamní automobilky dostaly peníze rovnou od státu. Ale dolarovod z Washingtonu nepoteče věčně, a tak kapitáni průmyslu přemýšlejí, co dělat pak. Jednou z cest je nabídnout vlastní modely do segmentu malých vozů, který byl doteď spíše přehlížený a kralovali v něm zahraniční výrobci. Konkrétně Ford uvede počátkem příštího roku na americkém rhu Fiestu.
Už tento měsíc ovšem začímá reklamní a marketingová kampaň. A nelze jí upřít originalitu: Ford vyhlásil soutěž mezi uživateli Internetu, tedy těmi, kteří sami vytvářejí nějaký obsah. Nabídka je víc než slušná: půjčíme vám na šest měsíců auto, zaplatíme pojistné i benzín ... a vy na oplátku budete o Fisetě blogovat, natáčet videa na YouTube a psát na Facebooku. Zájem projevilo přes čtyři tisíce lidí, šanci jich dostane rovná stovka. Podle reklamních expertů je to potenciálně velmi efektivní, ale zároveň riskantní cesta. Ford samozřejmě nebude mít žádnou možnost obsah kontrolovat, takže když blogeři nebudou s Fiestami spokojení, dají nám o tom vědět.
Tím spíš se mi to líbí a tleskám. Mám i název pro tento druh stimulu. Samozřejmě … blogovné.
Komentáře: 1:
2x precist pred zverejnenim! :)
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka