neděle 9. prosince 2007

A vítězem soutěže o nejlepší vánoční trhy je ... Bratislava



Troje vánoční trhy během tří dnů.

Praha: kromě svařeného vína a punče žádná zvláštní nabídka jídla ani pití. Ve stáncích otřesné kýče, navíc ve všech stejné. Nic proti kýčům, ale když jsou sakra Vánoce, tak si aspoň mají sehnat čertíky a Mikuláše.

Vídeň: výrazně lepší svařené víno i punč, dobré cukroví, noblesní atmosféra (centrum monarchie je centrum monarchie), kýče, přemíra lidí.

Bratislava: fantastické žrádlo. Tečka. Jednoznačný vítěz. A taky hezké vánoční kýče, špatné svařené víno, Slovenky a u jednoho stánku starý aparát s cedulkou: "Telefón Ježíškovi."

Ptám se prodavačky, jaké má Ježíšek číslo. Říká, že je to přímá linka, něco jako má na stole Putin nebo George W. Bush. Akorát že nemůžete začít jadernou válku, ale objednat si dárky.

Beru do ruky sluchátko a říkám, že chci milión dolarů. "Lepší je euro," radí kdosi. Má pravdu, ale nechci měnit objednávku. "Milión dolarů," opakuji do mluvítka, ale na druhém konci linky je ticho.

"Ježíšek je odpůrcem mamonu," říká mi slovensky prodavačka. To je pro mě novinka! A co jiného roznáší pod stromečky než samý mamon? Ale uznávám, že jsem to možná přehnal. "Tak prosím pěkně milión korun."

Zase se nic neozve, ale ze souhlasné reakce okolí se mi zdá, že tohle by mohlo vyjít. Hezké vánoce.

P.S.: Na fotografii je můj kamarád Miloš Gašparec. Nevím, co si přál on. Asi aby byl všude na světě mír.

Štítky:

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka