úterý 5. února 2008

Dvaadvacet sedmin

Na kolik desetinných míst umíte Ludolfovo číslo? Já od sedmé třídy na deset, protože na tolik ho uměla i moje kalkulačka Casio. Stránka se snadno zapamatovatelným názvem 3,14159265358(...)592.com "umí" Pí na milión desetinných míst. Jednou se vám to určitě bude hodit.

Štítky:

Komentáře: 3:

Anonymous Anonymní řekl...

a co takhle vyhledavat v prvnich 4mld cislic zadany text?

http://pi.nersc.gov/

5. února 2008 v 23:24  
Blogger kubo řekl...

Jsou to dva týdny co jsem se o pí, ze zvědavosti, zajímal...ale jsem slaboch, na blog jsem dal jen 4096 míst za desetinnou čárkou :) Zkoušel jsem si jich vypočítat 33mil. (přesně 2 na 25), ale trvalo to moc dlouho (po hodině a půl výpočtů jsem program vypnul, na blog by se to stejně nevešlo...)

6. února 2008 v 0:25  
Anonymous Anonymní řekl...

btw, dlouho jsem koumal jak se pi vlastne pocita, a z nalezenych vzorcu se mi nejvic libil tady ten jednoduchej:

===
Pi can be calculated to as many decimal places as desired by formulas
that are sums of infinitely many terms, such as p = 4/1 –­ 4/3 + 4/5
–­ 4/7 + 4/9 – . . . . The larger the number of terms, the more
decimal places are revealed.
===

6. února 2008 v 0:44  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka