Vyčůraní chytrolíní plavou s proudem
Po kumpánovi bývalého unionistického šéfa Pavla Němce dorazil do Lidového domu další „chladný profesionál“ v oboru politického poradenství. Novým poradcem středočeského krajského lídra se stal Jiří Chvojka, který před minulými parlamentními volbami moderoval právě ve středočeském kraji mítinky Mirka Topolánka a Vlastimila Tlustého. Podobně jako před časem Petr Dimun tvrdí i Chvojka, že v radikální změně politického dresu nevidí žádný problém. „Je to jako jiný byznys,“ řekl v rozhovoru Lidovým novinám.
Není to pravda. Podle této logiky by stejně „profesionálně“ mohli přistupovat ke své kariéře také politici. Nevyšlo to v jedné straně, zkusí to v druhé. Jejich pracovními nástroji jsou přece charisma, intelekt a příjemný hlas. Jenže to nefunguje. Politické názory nejsou nic takového, co by šlo „našroubovat“ na nějaký obecný politický profesionalismus. Politika ani v Česku, kde jsme si ji zvykli považovat za cosi nečistého, nefunguje bez osobní integrity a důvěryhodnosti. Chvojka nebude pouhým organizátorem a manažerem, ale jak sám říká, bude pro svého nového šéfa připravovat koncepty, jak oslovit a přesvědčit voliče.
Přesně ty samé voliče, které pro své předešlé šéfy pomáhal přesvědčit před dvěma lety. To je přece divné, ne? Lidově řečeno z nich bude dělat hlupáky, anebo předpokládat, že hlupáky opravdu jsou a že si nechají vnutit vše, co jim někdo chytře nabídne. Lze chápat, že sám Chvojka s prací pro ČSSD nemá problém, protože před svým angažmá pro ODS zase pomáhal kampani Internet do škol. A ta se zrodila v hlavách socialistů.
Mýlí se však, když tvrdí, že taková výměna dresu je běžná ve světě, jmenovitě v Británii a Spojených státech. Ano, s politiky obou stran běžně spolupracují lobbisté, ale nikoliv političtí stratégové a volební experti. Na osobní úrovni je naprosto nevídané, aby konkrétní člověk pracoval v krátké době pro vysoko postavené politiky různých stran, a především zcela opačných poliktických názorů.
Stává se, že velké firmy ve své dlouhé historii pracují pro soupeřící strany. Například loni vzbudil velké pozdvižení kontrakt agentury Saatchi a Saatchi s britskými labouristy. Tato agentura přitom pomohla vyhrát první volby Margaret Thatcherové (s legendárním sloganem „Labour isn´t working“), a spolupracovala s konzervativci ještě při dalších trojích volbách. Nutno ovšem zároveň dodat, že z firmy v roce 1995 odešli její zakladatelé bratři Saatchiové, a založili si novou společnost. ta v práci pro konzervativce pokračovala nadále. S dnešním angažmá pro labouristy tedy nemají nic společného.
Česká politika je plná mladých „profesionálů“, kteří mají pocit, že vědí, jak politika funguje a jak to v ní chodí. Budují si pověst úspěšných, ambiciózních a sebevědomých suverénů. Jsou přímo archetypy nesympatických produktů pravicové politiky, a přitom mají zvláštní přitažlivost pro vládce Lidového domu. Chvojka je dalším z mnoha, který zde skončil. Je to úsměvné, ale nepodceňujme schopnost vyčuraných chytrolínů plavat s proudem. Chvojka není hloupý a když říká, že ODS je stranou, která ztratila vnitřní dynamiku a především schopnost komunikace, pak by špičky ODS měly pečlivě poslouchat. Až na dvoře Lidového domu zaparkuje sportovní vůz Marka Dalíka, budou vědět, že je definitivně pozdě.
Není to pravda. Podle této logiky by stejně „profesionálně“ mohli přistupovat ke své kariéře také politici. Nevyšlo to v jedné straně, zkusí to v druhé. Jejich pracovními nástroji jsou přece charisma, intelekt a příjemný hlas. Jenže to nefunguje. Politické názory nejsou nic takového, co by šlo „našroubovat“ na nějaký obecný politický profesionalismus. Politika ani v Česku, kde jsme si ji zvykli považovat za cosi nečistého, nefunguje bez osobní integrity a důvěryhodnosti. Chvojka nebude pouhým organizátorem a manažerem, ale jak sám říká, bude pro svého nového šéfa připravovat koncepty, jak oslovit a přesvědčit voliče.
Přesně ty samé voliče, které pro své předešlé šéfy pomáhal přesvědčit před dvěma lety. To je přece divné, ne? Lidově řečeno z nich bude dělat hlupáky, anebo předpokládat, že hlupáky opravdu jsou a že si nechají vnutit vše, co jim někdo chytře nabídne. Lze chápat, že sám Chvojka s prací pro ČSSD nemá problém, protože před svým angažmá pro ODS zase pomáhal kampani Internet do škol. A ta se zrodila v hlavách socialistů.
Mýlí se však, když tvrdí, že taková výměna dresu je běžná ve světě, jmenovitě v Británii a Spojených státech. Ano, s politiky obou stran běžně spolupracují lobbisté, ale nikoliv političtí stratégové a volební experti. Na osobní úrovni je naprosto nevídané, aby konkrétní člověk pracoval v krátké době pro vysoko postavené politiky různých stran, a především zcela opačných poliktických názorů.
Stává se, že velké firmy ve své dlouhé historii pracují pro soupeřící strany. Například loni vzbudil velké pozdvižení kontrakt agentury Saatchi a Saatchi s britskými labouristy. Tato agentura přitom pomohla vyhrát první volby Margaret Thatcherové (s legendárním sloganem „Labour isn´t working“), a spolupracovala s konzervativci ještě při dalších trojích volbách. Nutno ovšem zároveň dodat, že z firmy v roce 1995 odešli její zakladatelé bratři Saatchiové, a založili si novou společnost. ta v práci pro konzervativce pokračovala nadále. S dnešním angažmá pro labouristy tedy nemají nic společného.
Česká politika je plná mladých „profesionálů“, kteří mají pocit, že vědí, jak politika funguje a jak to v ní chodí. Budují si pověst úspěšných, ambiciózních a sebevědomých suverénů. Jsou přímo archetypy nesympatických produktů pravicové politiky, a přitom mají zvláštní přitažlivost pro vládce Lidového domu. Chvojka je dalším z mnoha, který zde skončil. Je to úsměvné, ale nepodceňujme schopnost vyčuraných chytrolínů plavat s proudem. Chvojka není hloupý a když říká, že ODS je stranou, která ztratila vnitřní dynamiku a především schopnost komunikace, pak by špičky ODS měly pečlivě poslouchat. Až na dvoře Lidového domu zaparkuje sportovní vůz Marka Dalíka, budou vědět, že je definitivně pozdě.
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka