čtvrtek 21. srpna 2008

Den "mínus jedna". Tak nevím. Koupím ... nekoupím?

V pátek si konečně můžu jít koupit iPhone. Představoval bych si to asi tak, že přijdu do obchodu a řeknu: „Dejte mi jednu tu věcičku.“ Oni mi iPhone zabalí, já zaplatím a spořádaně odejdu. Ale teď jsem v novinách četl, že to asi tak nepůjde. Že mobilní operátoři nebudou mít dost přístrojů, aby uspokojili všechny zájemce.

Nevím, jestli je to opravdu tak, anebo se jen prodejci snaží vyhecovat typickou applovskou horečku. V Americe je běžné, že nedočkaví zákazníci stojí třeba i několik dní ve frontě. Nejspíš to ty pošuky baví, a navíc pro samotný produkt je to ten nejlepší marketing.

Mě to však nijak zvlášť netankuje. Pamatuju si ještě dobu, kdy jsem stál frontu na toaletní papír, na lístky na dobrý film nebo na knížky vycházející ve čtvrtek. Jestli na iPhone budou v pátek fronty anebo dokonce vůbec nebude k dostání, vykašlu se na něj. Zase tolik po něm netoužím. Nechali nás na ten zázrak rok a půl čekat, a teď ještě neumí zařídit, aby jich bylo dost?

Možnost koupit si iPhone je špatnou zprávou i pro „pololegály“, kteří si ty své věcičky koupili v cizině a nechali si je někde v bazaru pokoutně odblokovat. Telefon se aspoň pro tyhle lidi stal po více než deseti letech zase „statusovou“ věcí. Vytáhnout někde na mítingu nebo jinde na veřejnosti iPhone bylo jako prokázat se plackou nějaké tajné sekty. Kdo chtěl něco znamenat, pořídl si v posledních měsících iPhone. Údajně to byly tisíce lidí.

Jeden z nich mi řekl, že teď už to nebude ono. „Dost možná ho úplně přestanu používat. Určitě si teď iPhone pořídí každý idiot.“ Podíval se na mě. Už už jsem chtěl říct, že v tom má asi pravdu, když dodal: „Napadá mě … nechceš ho ode mě koupit? Je jako nový!“

(Sloupek pro slovenský deník Sme).

Štítky: ,

Komentáře: 3:

Anonymous Anonymní řekl...

iPhone je dobrý mobil a chci s ním pracovat. To vím od chvíle, kdy ho Jobs představil na své keynote asi před rokem a půl. To ho ještě nikdo neznal. Názor jsem nezměnil ani když jsem ho měl půjčený. A nezměním ho ani tehdy, když se z něj stala mánie puberťáků. Samozřejmě také vím, že není dokonalý. Chybí mi filesystem, horké programovatelné klávesy... . Video a Cut a Paste dořeší update. Vadí mi také určitá arogance moci Apple. Nicméně telefon má tak dokonalé ovládání, že je radost do něj zadávat data. S koupí ale počkám na českou verzi. Ne že by mi vadila angličtina, ale bez české T9 je psaní na SW klávesnici peklo (myslím, že to bude hlavní kritika v příštích dnech, až se noví majitelé rozkoukají) a také čekám na 16GB verzi u T-mobilu. Rozhodně si nemyslím, že 8GB paměti musí stačit každému. :-) iPhone je důvodem k radosti, rozhodně ne k mánii. iPhone je krok vpřed, ale není dokonalý. Myslím, že svoje naděje na lepší zítřky by lidstvo mělo upřít jiným směrem.

22. srpna 2008 v 16:22  
Anonymous Anonymní řekl...

akurat som riesil na svojom blogu
podobny zazitok z dneska.
8-ročné dievčatá:"Jeeej, henten má ipod, teda iphone." :-(
http://www.botka.sk/?p=65

22. srpna 2008 v 22:10  
Anonymous Anonymní řekl...

Já nevím, že ten Apple všechny tak bere. Jsme národ Hulánů. Začal jsem s Applem v době, kdy všichni měli příkazovou řádku, kterou jsem nechápal. Vydržel jsem u něj a zažil radosti i krušné časy. Dneska "umím" i na PC. "Zbližování" platforem mě bavilo pozorovat. Aniž bych chtěl pomlouvat MS - vždy něco uždíbli, co už bylo u Apple standardem. Od ikonek po shortcuty. Za odměnu zpomalovali Office pro Apple tak, že se stal nepoužitelným. iPhone je další krok. Je rozporuplný, musí se k němu přistupovat úplně jinak. Na práci není, dokonalý také ne, ale je okouzlující, (aspoň pro mne). Nejvíc mě bere, jak všichni postrádají mrtvou platformu MMS a ostatní nesmysly, aby ukázali jak je to zoufalý telefon. On je prostě jiný. Ti co nadávají, si to stejně nekoupí, ale vyjádřit se k tomu musí. Já třeba nejím svíčkovou, ale nemám potřebu se k ní vyjadřovat. Proto volám - nekupujte to, jestli to nechcete hrát podle jejich pravidel - budete zklamáni. Ale jestli ano, budete jako já - okouzlení.

25. srpna 2008 v 13:23  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka