pondělí 19. ledna 2009

Časopis Newsweek se promění. Bude více názorový, méně zpravodajský

Časopis Newsweek, který je v USA tradiční konkurencí týdeníku Time, se letos pravděpodobně výrazně obmění. Píší o tom New York Times. Newsweek se chce věnovat spíše názorové žurnalistice. Jde o další důkaz trendu, který se dotýká všech tradičních zpravodajských médií, tedy zejména papírových novin a časopisů. Lidé si je nekupují proto, aby se dozvěděli nové informace, ale aby si o nich přečetli komentáře a analýzy. Newsweek by tak napříště konkuroval spíše britskému týdeníku Economist.

Celý časopisecký segment má za sebou špatný rok, počet stránek s reklamou poklesl téměř o dvanáct procent. Citelně to dopadlo zejména na Time a Newsweek, které v roce 2008 měly o třetinu méně inzertních stran než v roce 2004. A výhled na rok 2009 je ještě horší, protože nejvýznamnější inzerenti (výrobci aut, farmaceutické společnosti, finanční služby) se potýkají s ekonomickou krizí.

Navzdory zmíněným potížím to neznamená, že časopisy začnou hromadně krachovat. Podle mediálních expertů mají více šancí než deníky, musí se ale proměnit. Což se ostatně už děje. Za poslední roky mění týdeníky obsah, ale především výrazně omezují náklady. Jak podotýkají New York Times, zpravodajské časopisy mají nyní početně poloviční redakce než v devadesátých letech. Byla také zrušena většina zahraničních kanceláří.

(Další zprávy o českých i zahraničních médiích čtěte na Médiáři.)

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka