Přátelství, ta nádherná a hluboká věc. Jakou má cenu? Tak asi ... čtyřicet centů
Prosím, zamyslete se a zkuste odpovědět na následující otázku: Jakou cenu má přátelství?
Ne, nemusíte mít strach, že tohle je další z mnoha sloupků na hluboce lidská témata. Nebudu vás unavovat filsofujícími moudry o tom, že cenu přátelství vyčíslit nelze. Ba naopak, řeč bude o reklamě, hamburgerech a dalších symbolech komerce.
Přátelství má ostatně svou cenu už přesně vyčíslenou. Podle jednoho blogera na serveru New York Times je to přesně 37 centů. Nevíme, jak s cenou zahýbá ekonomická krize či pohybující se měnové kurzy, ale v tuto chvíli je to tak. Vychází to z kampaně fastfoodového řetězce Burger King.
Ten nabízí uživatelům sociální sítě Facebook ďábelský obchod. Zbaví se deseti ze svých virtuálních přátel a dostanou za to poštou poukázku na bezplatný hamburger zvaný Angry Whopper. A protože ten se v restauracích zmíněného řetězce prodává za 3,69 dolarů, vychází cena jednoho přítele na zmíněný obnos v centech.
Proces „odpřátelení“ zařídí aplikace, kterou si můžete nahrát. A pak už jen vybrat ze seznam přátel deset těch, které se za kus žvance rozhodnete obětovat. Není to snadné zejména proto, že dotyční dostanou tuto informaci emailem.
Nebude to příliš šokující, že je některý z jejich přátel vyměnil za kus housky s karbanátkem? Možná. Na druhou stranu není zas tak úplně špatné se dozvědět, že pro někoho máte cenu aspoň jednoho sousta hanburgeru.
Tleskám tomu, je to počátek zhodnocení přátelství jako takového. Jakmile se začnou přátelé prodávat, stane se i uzavírání virtuálních vztahů striktně obchodním aktem. Na své profily vyvěsíme ceníky, takže zároveň s nabídkou přátelství nám mailem budou chodit informace o převodu patřičné sumy na náš účet.-
Je hezké žít v době, která mezilidské vztahy bude umět opravdu ocenit.
(Sloupek pro slovenské noviny Sme).
Ne, nemusíte mít strach, že tohle je další z mnoha sloupků na hluboce lidská témata. Nebudu vás unavovat filsofujícími moudry o tom, že cenu přátelství vyčíslit nelze. Ba naopak, řeč bude o reklamě, hamburgerech a dalších symbolech komerce.
Přátelství má ostatně svou cenu už přesně vyčíslenou. Podle jednoho blogera na serveru New York Times je to přesně 37 centů. Nevíme, jak s cenou zahýbá ekonomická krize či pohybující se měnové kurzy, ale v tuto chvíli je to tak. Vychází to z kampaně fastfoodového řetězce Burger King.
Ten nabízí uživatelům sociální sítě Facebook ďábelský obchod. Zbaví se deseti ze svých virtuálních přátel a dostanou za to poštou poukázku na bezplatný hamburger zvaný Angry Whopper. A protože ten se v restauracích zmíněného řetězce prodává za 3,69 dolarů, vychází cena jednoho přítele na zmíněný obnos v centech.
Proces „odpřátelení“ zařídí aplikace, kterou si můžete nahrát. A pak už jen vybrat ze seznam přátel deset těch, které se za kus žvance rozhodnete obětovat. Není to snadné zejména proto, že dotyční dostanou tuto informaci emailem.
Nebude to příliš šokující, že je některý z jejich přátel vyměnil za kus housky s karbanátkem? Možná. Na druhou stranu není zas tak úplně špatné se dozvědět, že pro někoho máte cenu aspoň jednoho sousta hanburgeru.
Tleskám tomu, je to počátek zhodnocení přátelství jako takového. Jakmile se začnou přátelé prodávat, stane se i uzavírání virtuálních vztahů striktně obchodním aktem. Na své profily vyvěsíme ceníky, takže zároveň s nabídkou přátelství nám mailem budou chodit informace o převodu patřičné sumy na náš účet.-
Je hezké žít v době, která mezilidské vztahy bude umět opravdu ocenit.
(Sloupek pro slovenské noviny Sme).
Komentáře: 1:
Zajímavý text a "trochu" absurdní téma. Jen pořád nemůžu přijít na to, proč zvolili zrovna facebook, proč zrovna 10 přátel..? K tomu přeci musí existovat nějaká argumentace, nějaký důvod(nebo také postranní úmysl;)
Máte k tomu, Miloši, nějaké další informace? Vrtá mi to hlavou...:D
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka