sobota 3. ledna 2009

Jak jsem odmítl bulvární reportérku ... a získal víc fanoušků na Facebooku, než má obložený chlebíček

Zavolala mě redaktorka ženského společenského magazínu. „Píšu článek o lidech, kteří nic zvláštního nedokázali, ale přesto se na Internetu stali celebritami.“

Chtěl jsem říct nějakou jedovatost o tom, že pracuje v časopise, který má na psaní o těchto lidech založený byznys, ale zdvořile jsem to opominul. Proč bych mladé reportérce srážel sebevědomí. Jednou jsem se etabloval jako znalec moderních technologií, takže jsem připraven méně znalým kolegům pomáhat.

„Ale jistě,“ odpověděl jsem, „to je celkem známý fenomén internetových komunitních sítí. Takových lidí, o kterých mluvíte, jsou spousty. Jestli chcete, můžu vám na některé z nich dát tipy.“

Novinářka si odkašlala. Tedy … to si asi nerozumíme,“ řekla.

Asi bude opravdu mladá a nezkušená, pomyslel jsem si. Řekl jsem téměř otcovsky: „Víte, měla byste si s někým z nich promluvit. Někteří jsou opravdu bizarní. Budete se divit, co někdy k takové internetové slávě stačí.“

„Právě proto vám volám,“ řekla. A aby to bylo úplně jasné, dodala: „Jako jednomu z těch lidí.“

Úplně mně tím vyrazila dech. Vzala to jako signál, že má pokračovat. „Dívala jsem se na váš profil na Facebooku. Píšete o neskutečných hloupostech. Třeba ten krátký článek, jak jste jel s taxikářkou, která … ehm … pouštěla větry.“

„Práce s banalitou je starý literární trik,“ učinil jsem poslední pokus získat zpět ztracenou převahu. „Určitě jste zaznamenala, že mám na webu také řadu zásadních textů, třeba o politice."

Ale to ji nezajímalo. Řekla: „Nejvíc mě fascinuje, jak ty vaše hlouposti lidé čtou a reagujou na ně. Víte, že máte na Facebooku dokonce svůj fanklub? A že má stejně členů jako Klub přátel obloženého chlebíčku?“

Položil jsem telefon. Bulvární žurnalistika je vážně špinavost. Styděl bych se pracovat jako ta holka. Navíc si úplně jednoduše mohla zjistit, že mých fanoušků je už aspoň o dvacet víc než těch legračních chlebíčkářů.

Štítky: , ,

Komentáře: 13:

Anonymous Anonymní řekl...

Té bestii bych založil antifanklub...

4. ledna 2009 v 13:22  
Anonymous Anonymní řekl...

Dobře, že jste zavěsil ;)

4. ledna 2009 v 15:18  
Anonymous Anonymní řekl...

Slečna to vážně řekla takto bez obalu? Protože to by jí zavěsil i obyčejný a prostý člověk z Horní Dolní.

Přitom kdyby dotyčná použila Google, tak hned na čtvrtém řádku je odkaz na Wikipedii. Průzkum "terénu" je základ, který by měl podobnému telefonátu předcházet. Ach jo.

4. ledna 2009 v 18:32  
Anonymous Anonymní řekl...

A já se těšil, jak si ten článek přečtu. :-(

4. ledna 2009 v 19:05  
Anonymous Anonymní řekl...

Hanba jí....hanba jí..:D ikdyž ano ten článek bych si ráda přečetla

4. ledna 2009 v 20:12  
Anonymous Anonymní řekl...

kde je ten clanek o tech prdech ? :D

5. ledna 2009 v 0:21  
Anonymous Anonymní řekl...

zjistit si o člověku něco předem, je u bulvárních žurnalistů stejná zoufalost jako u pracovníků v IT čtení manuálů, což dělají jen zbabělci

5. ledna 2009 v 7:12  
Anonymous Anonymní řekl...

K vítězství nad chlebíčky gratuluji a přeji spoustu odhodlání a sil ho udržet. Le k tématu: představte si, jak Kája Gott řekne v TV rozhovoru z nějaké párty jako jedinou svou "větu večera", že jel v taxiku s řidičkou-prďolínou. Nic víc. A že to něco podobného udělá 2x 3x 4x ... udělá to něco s jeho image? Podle mého ano. Obvzlášť v poslední době. Bohužel internet je pořád jen zprostředkující médium ... interaktivita sem twitter tam ... z lidí s 3D rozměrem (nemyslím to geometricky ;o) dělá jen zloštělé "karikatury". Mám pocit, že problémem je tedy to, že zlidšťující poznámky a komentáře nemusí vždy fungovat jako zlidšťující. Co myslíte? Mimochodem, slečna je sice neomalená, ale za to řekla narovinu, co si opravdu myslí ... to se počítá ne? :o)

5. ledna 2009 v 9:50  
Blogger Homer řekl...

Měl jsi jí to dovolit napsat. I mě by dost zajímalo, proč jsi se na internetu stal tou celebritou i když jsi vlastně vůbec nic nedokázal:-) K chlebíčkům gratuluji.

5. ledna 2009 v 15:50  
Anonymous Anonymní řekl...

Novinářce nedáme šanci, stal jsem se dalším fanouškem, chlebíčky byly snadné sousto..
Bulvár je hnus.. :/

5. ledna 2009 v 23:53  
Anonymous Anonymní řekl...

a nelze z toho pikantniho setkani vyzdimat nahodou nejaky duvod k zamysleni?
pratelsky
pk

6. ledna 2009 v 18:21  
Anonymous Anonymní řekl...

Taky to myslím dobře. Připadá mi, že si o sobě trochu moc myslíte. Další váš článek by mohl znít - Jak jsem se stal náfukou...Není to vůbec ve zlém.

21. ledna 2009 v 17:20  
Blogger usiiik řekl...

Hukot...Nevěřil bych, že bulvární plátky, které se živý kydy o ničem, budou obviňovat někoho, že píše o ničem a je přitom známí...Jaj taky pěkně melu :)

8. února 2009 v 14:12  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka