sobota 24. listopadu 2007

Palladium, promiň!

Nedávám si v restauracích příliš často steaky, a to ze dvou důvodů. Za prvé si neskromně myslím, že tomuto odvětví gastronomie rozumím. Dobrou flákotu umím ocenit, zatímco ta špatná mi zkazí náladu. No a za druhé jsem vcelku realisticky přesvědčen, že co se týče přípravy steaků jsem mistr nad mistry. Je celkem známým faktem, že dělám nejlepší bifteky v naší obci a širokém okolí, tedy i včetně Prahy. Nemohl jsem však odolat pověsti, která předchází podnik s názvem Angus Steak.

Že půjde o něco výjimečného, jsem se doslechl ještě předtím, než bylo Palladium otevřeno. V horním patře měla být původně restaurace z amerického řetězce Rodeo Drive, ten však na poslední chvíli hodil ručník do ringu. Do uvolněných prostor - odsouzených ke steakové budoucnosti - se nastěhovala malá rodinná firma ze Soběsuk u Nepomuku nedaleko Plzně. Ta už od počátku devadesátých let chová plemeno aberdeen angus na jihočeských pastvinách.

Většina dobrých restaurací dováží maso těchto krav ze severní nebo jižní Ameriky, zatímco čeští chovatelé téhož plemene naopak své produkty vyvážejí. Soběsučtí se rozhodli zavést poměrně netradiční pravidlo: "co si tu vychováme, to si tu také uvaříme, či lépe řečeno upečeme, a to si tu také sníme." Od roku 2004 provozuje v Soběsukách stylový Steak House, jehož věhlas rychle přesáhl hranice vesnice. Rodina otevřela další restauraci v Plzni, opět úspěšně. Rozhodla se proto pro velkou a zároveň riskantní expanzi: v Praze otevřela v Palladiu Angus Grill House a fastfoodový Angus Burger.

Podle časopisu Euro si pražská expanze vyžádala investice 22 miliónů korun, firma má však plány otvírat "hamburgerové" restaurace v dalších lokalitách: údajně v Plzni, Žatci, Pardubicích a dalších městech. Zda to bude expanze úspěšná, nemám potuchy. Hamburgery neopovrhuji, ale ani je nevyhledávám. Do sousedního steakhouse Angus Grill House jsem ovšem zašel s potěšením. A neudělal jsem chybu. Skvělá obsluha, slušné rozlévané víno a příjemné prostředí představují milý bonus, tím podstatným je ale perfektně upravené maso. Věřte mi, že vím, o čem píšu. Nerad ve svých textech chválím, protože se držím staré známé novinřské poučky, že když něco funguje, tak to není zpráva. S pražskými restauracemi je to však příliš často tak, že neobvyklá je spíše kvalita. A tak hrdě hlásím: Angus v Palladiu je dobrou volbou.

Štítky:

Komentáře: 3:

Anonymous Anonymní řekl...

ac flakoty nemusim....musim rict-mnam!

28. listopadu 2007 v 7:43  
Anonymous Anonymní řekl...

Hezky napsané, jako vždy.

Mimo mísu: v posledním odstavci máte překlep (je to hloupost, já vím)

"...protože se držím staré známé novinřské poučky..."

28. listopadu 2007 v 15:57  
Anonymous Anonymní řekl...

Byl jsem v Angus Steak House Plzni na obchodním jednání s kolegama ze zahraničí a každý říkal že takové steaky nikde jende neměli.Měl jsem z toho radost prece učel byl udělat dojem a to se povedlo.Doporučuji reservaci je to žádaná restaurace ale stojí to zato.

11. prosince 2007 v 13:53  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka