"Blogy jsou osina v zadku"
Setkání s Markusem Hesselmannem, šéfem online v deníku Tagesspiegel
Základní info:
- deník politicky liberálně-středový, založený v září 1945, motto "rerum cognoscere causas" neboli "znát příčinu věcí"
- má náklad kolem 140 tisíc výtisků, plus mínus stabilizovaný, v poslední době lehce klesá
- vydavatelská skupina Holtzbrinck, další tituly DENÍK Handelsblatt, týdeníkY Die Zeit a Wirtschaftswoche
- web má cca 12 miliónů návštěv za měsíc, Tageszeitung.de je považována za jeden z nejlepších webových portálů německých novin
- redakce sídlí nedaleko Postdamer Platz
- více info např. na Wikipedii
- Hesselmann je v této funkci asi rok, předtím šéfoval různým rubrikám, kancelářím atd., byl korespondent v Londýně, v novinách je cca 15 let
- před Hasselmannem byla šéfkou oddělení Mercedes Bunz (o té všichni říkají, že byla skvělá, nejlepší v Německu), dnes pracuje v Guardianu
Mé poznámky z rozhovoru:
- Hasselmann má oddělení asi o deseti lidech, zároveň je však i vysoko v hierarchii v redakci deníku (aby měl vliv i na redaktory, reportéry atd.)
- online není ziskové, ale to prý v žádných německých novinách není (nebo téměř žádných)
- 95 procent je obsah, který vzniká pro tisk, pouhých cca 5 procent je originální obsah pro ciontent
- Hesselmann ví pouze počet návštěv a shlédnutých stránek, ne počet čtneářů, ten ho prý nezajímá (?)
- pyšni jsou na svou komunitu registrovaných čtenářů, opět nevíé jejich počet (?), ale denně prý generují cca 1000 komentářů
- všechny komentáře se editují, žádný není publikovaný rovnou
- redakce se snaží pracovat i s Facebookem, Twitterem atd., ale "moc nám to nejde, mám-li být upřímný"
Citáty a videa:
O papírových novinách a online
"Nevím, jak dlouho budeme vydávat tištěné noviny. Nikdo to neví. V Americe to vypadá, že už to dlouho nebude. U nás v Německu to možná bude déle. Možná některé tituly vydrží déle než jiné. Kavlitní intelektuální noviny, které mají cílovou skupinu mezi ldimi s vyššími příjmy. Naštěstí my takovou máme. Takové noviny možná přežijí trochu déle. Ale nakonec bude všechno digitální."
Zajímavý trend: u aplikací pro iPad se ukazuje, že je to v určitém smyslu návrat k tisku, tedy ne v tom, že by to byly novina na papíře, ale spíše ve čtenářském zážitku, v tom, jak jsou informace prezentovány. Tam je vidět určitý odklon od tradičního webu k původnímu pojetí v tisku
O blozích a osině v zadku
"Dobrou rolí blogerů atd. je ... být osinou v zadku klasických médií. Protože ti lidé existují, tak se kvalita žurnalistiky může zlepšovat. V Německu máme něco, co se jmenuje Bildblog, To je blog, který sleduje jen to, co píše Bild, a když může, tak opravuje jejich chyby. Takže Bild se tím musí zabývat. Podobný blog je i o Spiegelu. O Tagesspiegelu zatím ne."
O kamerkách pro píšící novináře
"Máme teď svého reportéra v Cannes na filmovém festivalu. On je velmi tradiční novinář, uznávaný kritik. A i on si teď s sebou vzal malou kamerku Flip. Má teď nějaké technické problémy (smích), neposlal ještě žádné video, ale to nepovažuju za důležité. Mezi lidmi v redakci je překvapivě velká ochota tyhle věci zkoušet. I když ono to vlastně zas tak překvpivé není. Novinařina je přece tvůrčí byznys."
... a jak to vypadá v online oddělení v 10 dopoledne
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka