úterý 6. listopadu 2007

Ten večer, kdy jsem byl "cool"

Jako novináře už mě za posledních sedmnáct let kontaktovalo aspoň milión lidí (no dobře, trochu kecám, ale tisíce to určitě byly), teď poprvé se na mě obracejí jako na blogera. Je to příjemná změna. Dokonce při otevírání mailboxu prožívám to samé příjemné rozechvění, jaké jsem naposledy cítil počátkem devadesátých let. Ozývají se i velké firmy. Ne, zase kecám, ozvala se jedna, konkrétně zaměstnankyně Microsoftu. Že prý má mimo jiné v popisu práce setkávání s blogery. Pane jo! Samozřejmě jsem se schůzkou souhlasil.

Viděli jsme se před setkáním Business Tuesday, kde jsem moderoval debatu o sociálním networkingu. Fascinoval mě její pracovní titul, který zní "Enthusiast Evangelist". Padl jsem z něj na zadek ještě dřív, než jsem se dozvěděl, že těchto lidí má Microsoft na celém světě pouze dvacet. Barbora je jediná ve střední Evropě a okolí.

Jakou má pracovní náplň? Podle jejích slov se to zdá být jednoduché: zajímat se o "cool věci". Tím pádem mě samozřejmě lichotí, že se zajímá i o mě, lépe řečeno můj blog. (Co je náplní práce takového "nadšeného evangelisty", čtěte na blogu jiné zaměstnankyně Microsoftu, která se zase proslavila mimo jiné i tím, že zhubla do vypasovaných kalhot).

Kromě setkávání s milými a chytrými lidmi si Barbora v rámci pracovních povinností vede také svůj blog. Ten je dobrou ukázkou toho, jaké má takové firemní blogování slabiny i silné stránky. Příslušnost k Microsoftu tu čouhá z každého zápisku, ale na druhou stranu je to "stravitelná" a příjemná forma komunikace. Nepochybně je to věc, s kterou se budeme setkávat, a to stále častěji.

Téma firemních blogů, případné neoficiálních blogů zaměstnanců (a možných konfliktů se zaměstnavateli) mě zajímá: budu rád, když mi o něm napíšete cokoliv zajímavého. Máte s tím zkušenost? Bloguje se ve vaší firmě, a to buď oficiálně, nebo neoficiálně? Přineslo to nějaké klady či zápory?

A pak je tu pohled z druhé strany, tedy čtenářské. Berete tenhle druh blogů jako něco zcela přirozeného, anebo vám to přijde tak trochu jako habaďůra? Vrací se to k oné prastaré a stále nezodpovězené otázce, totiž do jaké míry je blogování žurnalistika. Nemělo by to být v blogosféře podobně jako v tradičních médiích, totiž že firemní publikace budou jako takové nějak označeny? I to mě zajímá, sám na to nemám jasný názor.

Nebojte se mi psát. Každá informace padne na úrodnou půdu. Nezapomeňte, že jsem člověk, o kterého se zajímají lidé, kteří ve svých firmách mají na starost pokrok.

Štítky: , ,

Komentáře: 6:

Blogger Jerry Tvrdek řekl...

V posledním zaměstnání jsem blogoval o klientech. Přineslo to zápory. Jak jinak :)

7. listopadu 2007 v 14:08  
Anonymous Anonymní řekl...

Firemní blog mi připadá jako nesmysl. Blogy jsou odrůda osobních stránek a firma není osoba.

7. listopadu 2007 v 15:13  
Anonymous Anonymní řekl...

Myslím že blog nemůže mít firma, ale může ho mít docela dobře nějaká výrazná osoba z firmy.
Viz třeba blog L. ze Seznamu, to je podle mne docela pěkné, já mám vždy radost když vím že se má dobře a někde poletuje :-)
Ale blog této slečny z MS je podle mne děs a hrůza, označení že je to trochu MS je slabé, to je prostě blbě psané PR.

7. listopadu 2007 v 19:21  
Blogger Petr Šimčík řekl...

Firemní blogování je podle mě blbost, protože buď se bloguje o úspěších firmy (a ty zajímají tak maximálně vedení případně majitele) a nebo se dává ochutnat know-how (což je taky na prd protože toho řeknou dycky tak akorát), další a podlě mě neméně stupidní variantou je opisování zpráv odjinud viz třeba blog mého bývalého zaměstnavatele www.actum.cz/blog/ Jedině kde bych řekl, že se blog docela dá snést je u společností, které se zabývají informacemi. Ovšem musí se to dělat pořádně a ne tak jako šolichat což dělá můj nynější zaměstnavatel :) www.meteopress.cz/meteoblog/

8. listopadu 2007 v 7:55  
Anonymous Anonymní řekl...

Možná jsem jenom nepochopil definici tohoho veskrze prazvláštního patvaru nazývaného "blog", ale z mého pohledu nevidím přínos ani osobních, tím méně firemních blogů. To, co pan Čermák nazývá svým blogem, čtu, protože ho považuji za profesionálního žurnalistu a (doufám, že se ho nijak nedotknu :) i nestora českého internetu, tedy člověka, který dosáhl v tomto oboru neskonale víc než já. Na tyto stránky chodím prostě proto, že mám rád jeho čtivý sloh a fejetonistickou mistrnost. Abych se nedostal do vnitřního rozporu, tak musím podotknout, že žádný jiný blog nečtu, především proto, že amatérsky tvořený obsah jaksi nesedí mému naturelu... Je to svět plný gramatických chyb, nezajímavého (a pokud ano, tak přebíraného obsahu), neobjektivních a osobně tendenčních myšlenek. Samozřejmě, internet je především o svobodě jak tvůrčí, tak spotřební, takže nikomu v žádném případě nechci nutit svůj postoj. Fenomén blogu už nějaký ten týden na internetu obstojně přežívá, čili není důvod si myslet, že je to pouze krátkodobý výstřelek.
Rád si ale poslechnu názor někoho více "kovaného" v této oblasti.

8. listopadu 2007 v 9:40  
Anonymous Anonymní řekl...

nestor ceskeho internetu???? to pochybuju, pan cermak je akorat videt a umi psat. nestori ceskeho internetu jsou uplne nekde jinde....

8. listopadu 2007 v 10:24  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka