pondělí 10. března 2008

Nechtějte zbohatnout. Budete pak jenom uklízet

"Vyhledávač Centrum je neuralgickým bodem mé novinářské kariéry." Touhle větou jsem začal moderování NetClubu (jednou měsíčně pořádaná beseda s osobnostmi českého Internetu), jehož hostem byl jeden ze zakladatelů firmy NetCentrum Ondřej Tomek. Čerstvý majitel řádově několika set miliónů korun, které získal prodejem podílu v této firmě nové investorovi.

Zajímalo mě, jak vysoká ta suma je (to jsem se nedozvěděl), jakým způsobem se vyplácí (převodem na účet, což je celkem očekávané - zklamalo mě, že Ondřej Tomek nemá aktivovanou službu, která majitele informuje o změně zůstatku esemeskou na mobil), jak se získání takových peněz oslavuje (pozdě v noci v hotelu vypitím celého obsahu minibaru) a jaké emoce náhle zbojatnutí vyvolá (nejdřív prázdno, to když peníze ještě nejsou na účtě, a pak uspokojení), případně jak se prakticky projeví v životě (Ondřej Tomek vzhledem k náhlému nadbytku volného času doma stále uklízí).
Proč je Centrum neuralgickým bodem mé kariéry? Protože jsem se ve všech komentářích týkajících se tohoto vyhledávače pletl. Když vznikl, tak jsem se vysmíval tomu, že byl založen pozdě a že se cpe na zaplněný trh. Když o mnoho let později zakládal zpravodajský server Aktuálně, tak jsem suverénně psal, že jde o "mrtvě narozené dítě", případně o "blog Sabiny Slonkové" (dnes Tomek odhaduje, že Aktuálně tvoří více než třetinu hodnoty celého Centra - tedy minimálně stovky miliónů). A kdyby se mě někdo před pár měsíci zeptal, tak určitě nepředpovím, že nový investor zaplatí za majoritní podíl tolik peněz, kolik nakonec zaplatil. Jak jsem řekl již na zmíněné diskusi: pro Centrum (a možná i pro další webové projekty) bych měl velkou cenu jako "negativní vizionář".

Přesné a přehledné shrnutí celé diskuse lze číst v textu Daniela Dočekala na blogu Inside.cz. Pokud vím, tak Daniel blogoval "živě" přímo z NetClubu. Je to svým způsobem nová a v poslední době také velmi oblíbená žurnalistická forma. Na každé větší konferenci se najdou blogeři, kteří online zachycují její průběh. Na webu jsem dokonce našel příručku pro živé blogování z konferencí (PDF). Možná to taky někdy vyzkouším.

Štítky: ,

Komentáře: 0:

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka