neděle 16. března 2008

Promiň, Dirku!

V neděli dopoledne vběhl ke mně do pracovny čtrnáctiletý syn. Namířil na mě mobilní telefon a řekl: "Usmívej se!". Odpověděl jsem: "Nemůžu se usmívat. Píšu seriózní komentář do Lidových novi a padá na mě tíha světa." "Aha," řekl syn. "Tak se klidně tvař blbě." A vyfotografoval mě.

Za deset minut za mnou přišel s potěšující zprávou. Jsem přibližně z 57 procent podobný americké basketbalové hvězdě Dirku Nowitzkimu, z 55 procent Clintu Eastwoodovi a z 53 procent Kevinu Costnerovi. Lépe řečeno tyto tři sympatické chlapíky vybrala izraelská stránka MyHeritage.com ze své databáze celebrit, že jim jsem nejvíc podobný.

Samozřejmě jsem nemohl dát najevo, že mě podobnost se známými muži nějak vykolejila. "To je pro ty tři chlapíky celkem dobrá zpráva. Že jsou mi podobní," řekl jsem, a místo práce na komentáři jsem se zanořil do hlubin zmíněného webu. Využívá překvapivě jednoduše a zároveň impozantně fungující software. Jistěže nejde o to, že vás připodobní ke známým lidem, ale dělá to rychle a přesvědčivě. A výsledky umí prodat: třeba tak, že vás promění ve vybranou celebritu v elegantní videosekvenci. Zkuste si to.

Řekl jsem synovi, že by se měl raději učit. "Teď nemůžu. Nahrávám tam další fotky. Potřebuju zjistit, jestli jsem podobnej víc tobě, nebo mámě." Následovalo několik minut mučivé nejistoty. "O sedm procent víc tobě," oznámil mi. V ten moment se z druhého dětského pokoje ozvalo zaječení. Oba jsme vyběhli zjistit, co se děje. Ale nedělo se nic. Dcera zjistila, že je ze 72 procent podobná Ashlee Simpsonové.


MyHeritage: Celebrity Morph - Vintage photos - Family tree layout

Štítky: , ,

Komentáře: 1:

Anonymous Anonymní řekl...

Také jsem si s tím před časem hrál, je to jedna z šikovných hraček vyvinutých izraelskými firmami. Dokonce o tom vyšel předloni zajímavý článek Israel 2.0, to by vás mohlo zajímat. Viz http://www.park.cz/myheritage_jak_broadband_tahne_inovace

Vlastimil Veselý

19. března 2008 v 21:00  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka