V Americe budou vycházet nové noviny. Bezplatné a tvořené výhradně texty z blogů
Mnohé americké deníky vytlačuje krize na web, pohyb lze však překvapivě zaznamenat i v opačném směru. V úterý vyjde první číslo (zatím) týdeníku s názvem The Printed Blog. Dvanácti až šestnáctistránkové noviny budou vycházet v Chicagu a San Francisku. Jejich obsah budou tvořit texty z blogů, komentáře jejich čtenářů a fotografie z internetových alb. Jinak řečeno půjde o webový obsah tvořený uživateli, z drtivé většiny amatéry.
Zakladatel a vydavatel Joshua Karp je přesvědčen, že pro takový titul existuje na trhu místo. Noviny budou distribuovány bezplatně, veškeré příjmy by měli uhradit inzerenti. Těmi budou až na výjimku lokální firmy a podnikatelé, které krize a omezování výdajů postihne méně než velké korporace.
Jak napsal deník New York Times, Karp chce prodat zhruba 200 inzerátů v každém čísle. Cena bude od 5 do 10 dolarů za řádkovou inzerci a od 15 do 25 dolarů za komerční reklamu, a to na předpokládaných 1000 čtenářů. Pokud bude náklad vyšší, cena za inzerci poroste.
Karp zatím uzavřel smlouvy se zhruba 300 blogery. Noviny samozřejmě mají i webovou stránku, kde budou moci sami čtenáři rozhodovat, z kterých konkrétních blogů bude tištěná verze brát texty. Postupem času by se z týdeníku mohl stát deník a mohlo by také vzniknout více vydání. Čím víc budou lokální, tím by mohly mít u čtenářů i inzerentů větší úspěch. Ve městě velikosti Chicaga by podle Karpa mohlo existovat až kolem padesáti vydání.
Mediální experti se na nový titul dívají s rozpaky, v každém případě jde však o zajímavý experiment. Joshua Karp zase tolik neriskuje. Do firmy vložil pouhých 15 tisíc dolarů a redakci tvoří deset dobrovolníků, kteří pracují na vlastních laptopech. Prostory poskytla bezplatně Illinois Technology Association. V prvním čísle si už reklamy koupili první inzerenti, například obchod s květinami.
Zakladatel a vydavatel Joshua Karp je přesvědčen, že pro takový titul existuje na trhu místo. Noviny budou distribuovány bezplatně, veškeré příjmy by měli uhradit inzerenti. Těmi budou až na výjimku lokální firmy a podnikatelé, které krize a omezování výdajů postihne méně než velké korporace.
Jak napsal deník New York Times, Karp chce prodat zhruba 200 inzerátů v každém čísle. Cena bude od 5 do 10 dolarů za řádkovou inzerci a od 15 do 25 dolarů za komerční reklamu, a to na předpokládaných 1000 čtenářů. Pokud bude náklad vyšší, cena za inzerci poroste.
Karp zatím uzavřel smlouvy se zhruba 300 blogery. Noviny samozřejmě mají i webovou stránku, kde budou moci sami čtenáři rozhodovat, z kterých konkrétních blogů bude tištěná verze brát texty. Postupem času by se z týdeníku mohl stát deník a mohlo by také vzniknout více vydání. Čím víc budou lokální, tím by mohly mít u čtenářů i inzerentů větší úspěch. Ve městě velikosti Chicaga by podle Karpa mohlo existovat až kolem padesáti vydání.
Mediální experti se na nový titul dívají s rozpaky, v každém případě jde však o zajímavý experiment. Joshua Karp zase tolik neriskuje. Do firmy vložil pouhých 15 tisíc dolarů a redakci tvoří deset dobrovolníků, kteří pracují na vlastních laptopech. Prostory poskytla bezplatně Illinois Technology Association. V prvním čísle si už reklamy koupili první inzerenti, například obchod s květinami.
Komentáře: 2:
Podobná ptákovina se před lety provozovala i u nás. Jmenovalo se to Blogosféra a vyšly asi tři čísla, protože o to - nepřekvapivě - nebyl nijak valný zájem. Více na těchto odkazech
Myslím, že to může mít úspěch.
Záleží jaké blogy tam jsou listovány, kdo časák vede a jaká je koncepce.
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka