Zase jsem se spálil
Co je to: máte to v autě, ale téměř jistě to nepoužíváte. Možnosti jsou a) bezpečnostní pásy, b) zdravý rozum a c) zvestavěný zapalovač. Těžká volba! Předpokládejme, že jste zodpovědnými a inteligentními řidiči (jako já), takže správná odpověď zní c). Samozřejmě s dovětkem, že zapalovač nepoužíváte k jeho původnímu účelu, tedy zapalování cigaret.
Znám pár lidí, kteří v autě kouří, ale všichni si připalují sirkami nebo běžným zapalovačem. Ale skoro všichni používáme tyhle nebezpečné žhnoucí zdířky k nabíjení elektrických přístrojů, nejčastěji mobilních telefonů.
Otázka zní: proč výrobci automobilů, kteří vymýšlejí přístrojové desky a vnitřní design aut do posledních detailů, už dávno nenahradili tuhle předpotopní věc běžnou zásuvkou? Pro průmysl, který úsúpěšně vyrábí hybridní motory a experimentuje s vodíkovým pohonem, by problémy s rozdílným napětím a druhem proudu musel být banalitou. Ví někdo odpověď?
Znám pár lidí, kteří v autě kouří, ale všichni si připalují sirkami nebo běžným zapalovačem. Ale skoro všichni používáme tyhle nebezpečné žhnoucí zdířky k nabíjení elektrických přístrojů, nejčastěji mobilních telefonů.
Otázka zní: proč výrobci automobilů, kteří vymýšlejí přístrojové desky a vnitřní design aut do posledních detailů, už dávno nenahradili tuhle předpotopní věc běžnou zásuvkou? Pro průmysl, který úsúpěšně vyrábí hybridní motory a experimentuje s vodíkovým pohonem, by problémy s rozdílným napětím a druhem proudu musel být banalitou. Ví někdo odpověď?
Štítky: reflex
Komentáře: 3:
To je jednoduché, v autě je akumulátor na 12 V, a nabíječky na telefon používají napětí ještě nižsí.
Proto by bylo nesmyslem konvertovat 12 V stejnosměrného na 230 V střídavého a pak zas nazpátek na stejnosměrných např. 9 V. Hlavně by to bylo hodně ztrátové. Pokud to však někdo potřebuje, není problém koupit měnič, není zas až tak drahý.
Aktualny model Subaru Forester uz nema zapalovat, len plastovu zaslepku . Nie je to sice zasuvka, ale clovek sa urcite nepopali.
emmacore
Ted nechapu. Neznam cloveka, ktery by mel zapalovac v aute osazeny v prislusne dire kdyz jej nepouziva. Navic vetsina aut se dneska stejne dodava se zaslepkou na konektoru pro zapalovac a zapalovac si lze dokoupit na prani. Tedy nevim kdo a proc by se na te zasuvce mel spalit...
Pouzivani CL konektoru ma sve historicke duvody a dneska je 90% autoprislusenstvi konstruovano na 12V a CL zasuvku. Takze vyznam nejakeho vymysleni a delani jinych zasuvek s jinym napetim tu nevidim. Kdo potrebuje v aute 220V, poridi si menic (at uz stacionarni nebo pripojitelny do zapalovace). Bylo by nesmyslem navysovat o cenu menice kazde auto, kdyz v aute ten menic potrebuje 5% lidi. Navic cena za kvalitni a spolehlivy menic s kvazi-sinus prubehem a vykonem treba 500W leze nekam k 10 tisicovkam...
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka