čtvrtek 22. května 2008

Kdybych nebyl ...

… tak by si mě marketingové agentury musely vymyslet. Chovám se přesně podle jejich příruček a pseudovědeckých závěrů. Po smrti jim odkážu své tělo, takže ho budou moci naložit do lihu a vystavit na odiv veřejnosti. Dají k němu cedulku: „Ideální konzumní typ“, případně doplní menším písmem: „blb k pohledání“, anebo něco na ten způsob.

Ano, jsem ten druh zákazníka supermarketu, který si přišel koupit tři rohlíky anebo pěnu na holení, a odjíždí s plným nákupním košíkem, protože nedokázal odolat nabídce šesti kofol v jednom balení (jedna zdarma!) či úžasně levnému padesátikusovému balení krabiček na dévédéčka (k čemu tyhle krabičky vlastně jsou, zatraceně?), a navíc mu u regálu se sýry došlo, že život bez ledničky zaplněné mléčnými výrobky není úplně plnohodnotný.

Navíc miluju všechny ty technické vynálezy, které obyčejnou kuchyň změní na vzrušující laboratoř nabízející nečekané zážitky. A tak máme nejen ledničku a myčku, jako většina normálních rodin, ale také několik robotů (díky, Čapku!), domácí pekárnu, espressovač, samozřejmě mikrovlnku a z posledních přírůstků nesmím zapomenout na malou pípu.

Ta je dobrým příkladem toho, že se i běžné potraviny (krajíc chleba, sklenice piva atd.) mohou stát luxusním zbožím. Nejenže mi trvalo několik hodin, než jsem pípu složil dohromady (proč v balení většiny věcí připomíná Rubikovu kostku?), ale i pak jsem se potýkal s nesčetnými problémy.

Celkem jsem zatím spotřeboval pět pětilitrových soudků, dva ovšem přišly o svůj obsah poměrně nestandardně a hlavně překotně. Aniž počítám náklady na budoucí vymalování kuchyně (bude nutné!), vychází mi, že v posledních dvou týdnech piju pivo v ceně zhruba dvě stě korun za půllitr. „Za ty peníze by se dalo koupit velmi slušné víno,“ namítl jeden můj kamarád. To by uměl každý hlupák, odpovídám já.

Snažím se nejen před ním zatajit, že zhruba na stejné peníze vyjde také pecen chleba z naší supermoderní pekárny. Výhodou všech těchle udělátek je, že nemusíte chodit utrácet peníze do restaurace Gordona Ramseye. Za stejnou sumu se můžete rozšoupnout i doma, a místo načinčaných moderních blafů si pochutnáte na krajíci celozrného chleba a dvou dvanáctkách.

Když se mi něco líbí, tak si to koupím. Nikoliv nutně hned (není nad to se chvíli napínat!), ale nakonec vždycky. Proto se mi velmi špatně kupují dárky. Všechno, co chci, už mám. Navíc si radši věci kupuju, než je dostávám. (Ano, vždyť říkám, že jsem protivný úchyl, kterého naloží do lihu). „Co bys chtěl k narozeninám?“, ptají se mě příbuzní, a já odpovídám: „Nic!“, anebo „Něco!“, aby to neznělo nezdvořile.

Teprve nedávno jsem zjistil, že tyto strohé odpovědi mají svůj vlastní význam. „Nic“ si lze na Internetu objednat za tři dolary padesát plus poštovné. Je vakuově balené a v pěkném obalu. Jak prodejce píše, „bez břemene, které představuje vlastnictví, a bez tíhy odpovědnostzi, je Nic zároveň nesmyslné i skvělé“. Vida!

Ale koupit si lze také „něco“. Jeho prodej po deseti dolarech je dokonce regulérním byznysem. Firmu nazvanou „Obchod s něčím“ založil loni v říjnu v New Yorku Samy Bay. Zákazník zaplatí deset dolarů a něco dostane poštou. Může to být tričko v hodnotě tří dolarů, ale i levný foťák za třicet.

Jak Bay vysvětlil novinářům, deset dolarů včetně poštovného je průměrná hodnota jedné věci. Můžete dostat něco levnějšího, ale taky hodně cenného. Tedy taková loterie. Zisk z jednoho prodané kousku je prý minimální, takže obchod začne vynášet až při velkém obratu. Daří se ho dosáhnout? Za zhruba půlrok existence se prodalo asi pět tisíc „něců“, Je to hodně, nebo málo? „Je to něco,“ odpovídá poměrně nesrozumitelně Bay.

Protože poštovné je v ceně, služba je celkem logicky omezená na zákazníky ze Spojených států. Škoda! Určitě bych měl zájem. Když jsem včera narazil svůj šestý soudek a rozhlížel se po kuchyni, napadlo mě, že by to ještě „něco“ chtělo.

Štítky:

Komentáře: 8:

Blogger Markus řekl...

Každý chlap by měl mít svoji pípu, na kterou se může spolehnout. Moje mě stála patnáct tisíc, je krásně kovová a má i chlazení. Život nemusí být vlastně tak špatnej:)

22. května 2008 v 14:22  
Anonymous Anonymní řekl...

zda sa, ze sme si hodne podobni. tiez chodim na podobne nakupy, teda som chodil. dnes sa obmedzujem celkom uspesne, kazilo sa mi jedlo, niektore veci mali aj par mesiacov (a mali mat dni :)). co uz. tiez si rad kupujem nove veci, preto mam dva projektory, ktore ani nepouzivam, dva tablety, z toho jeden som ani nevybalil, rovnako su na tom mp3 prehravace zune a zen, a dalsich kopec veci. dneska si viackrat rozmyslim, kym si nieco kupim, lebo aj tak viem, ze to nepotrebujem :)

22. května 2008 v 22:17  
Anonymous Anonymní řekl...

pane MČ, mám rád Váš smysl pro humor ! ( cop jiného může blogger považovat za lepší pohlazení po duši ?? :-) ) zdraví JH

23. května 2008 v 3:51  
Anonymous Anonymní řekl...

Camping has typically been one of several ideal approaches to see [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#861]north face apex[/URL] and your ex miracles. Particularly, camping while in the mountains can be enjoyment, exciting and exhilaration - especially to lie around the terrain and observe the stars that will [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#861]north face apex[/URL] up to get so close - you could possibly practically achieve out and feel them.

20. prosince 2012 v 23:20  
Anonymous Anonymní řekl...

Do not you think that who's would be [URL=http://www.northfacetriclimate.org/#560]north face triclimate[/URL] to possess a temperature jacket to stop the cold weather. Now consider that you just have jacket that keeps you heat. Tend not to you're feeling substantially much better anytime you consider that jacket? You understand how scorching it keeps you throughout the [URL=http://www.northfacetriclimate.org/#814]north face outlet online[/URL] disorders. This is certainly when the North Confront jacket will come in hand.

1. ledna 2013 v 3:58  
Anonymous Anonymní řekl...

3wOlk ghd hair straightener
fDku michael kors sale
bDaw ghd nz sale
6nBdt ugg uk
3yPit ghd straightener

5. ledna 2013 v 18:10  
Anonymous Anonymní řekl...

vUuo ghd australia
qTpk ugg boots sale
hNaz michael kors outlet
9rMzo ugg sale
3aDdf chi iron
7nPmg ghd australia
7lXhb nfl football jerseys
6oYkr ghd
1cKbv cheap north face
6tVad ugg online
7lEov ghd mk4
7vQkj michael kors purses
9bPcn nfl shop
6zVha plancha ghd
1aGtz cheap ugg boots

6. ledna 2013 v 21:05  
Anonymous Anonymní řekl...

iMaz coach outlet online
fQgh ugg uk
zSfy michael kors bags
5kMxk ugg boots
1mQoe chi straighteners
3lZfj michael kors outlet
4zBni wholesale nfl jerseys
7fHxf coach outlet
3wGqq north face sale
9kMvt botas ugg baratas
5pYev cheap ghd
9gFqr michael kors outlet
3gDic cheap nfl jerseys
3fGto planchas ghd baratas
4zTpe ugg store

11. ledna 2013 v 14:19  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka