Obama byl "zkrachovalec", stejně jako Bush. Ale jen pár hodin
Je to prý větší tajemství než receptura na výrobu Coca-Coly. Algoritmus vyhledávače Google je odpovědný za to, které stránky se ve výsledcích objeví na předních místech, když zadáte nějaký dotaz. Cílem je, aby fungoval skvěle a hledal doslova to, co nám uživatelům vidí na očích. Často to tak je.
Ale ten slavný algoritmus má i své mouchy. Lépe řečeno je stále pouze algoritmem, a ne věšteckou koulí. Rozlousknout, jak přesně pracuje, se snaží davy programátorů i marketingových specialistů. "Oblafnout" algoritmus a zařídit, aby nějaká stránka vykazovala lepší výsledky než ostatní, může mít cenu miliónů dolartů. Nebo víc.
Anebo to může být legrace. Jako bylo před pár lety známé "googlovské bombardování". To využilo faktu, že agoritmus upřednosňuje stránky, na které často odkazují jiné weby. Odkazované slovo přitom nemusí mít s obsahem webu nic společného. Díky tomu se podařil nejslavnější kousek v roce 2003, kdy se po naťukání slova "failure", neboli "zkrachovalec", objevila na prvním místě mezi výsledky oficiální stránka George Bushe.
Pět let se tuhle bombu nedařilo zneškodnit, navzdory snaze Bílého domu i tvrzení Google, že několikrát bupravil algoritmus tak, aby ho pro zmíněné bombardování nešlo používat. Nic. A když minulý týden nastoupil do úřadu Barack Obama a jeho tým převzal kromě reálného Bílého domu i ten internetový (Whitehouse.org), dostal s ním i zmíněnou bombu.
Jak napsal a ukázal na svém blogu známý expert na vyhledávání Danny Sullivan, kdo den po Obamově inauguraci napsal do vyhledávače Google slovo "failure", dostal jako první odpověď oficiální stránku Baracka Obamy. Není to smůla být zkrachovalec, když sotva začal?
Není! Už po několika hodinách bylo všechno jinak. Když totéž zadáte do Googlu dnes, po Obamovi ani památky. No ano. Ten chlápek má buť opravdu konexe tam nahoře ... anebo prostě někdo v Googlu se po pěti letech rozpomněl, kam je třeba sáhnout do algoritmu.
Ale ten slavný algoritmus má i své mouchy. Lépe řečeno je stále pouze algoritmem, a ne věšteckou koulí. Rozlousknout, jak přesně pracuje, se snaží davy programátorů i marketingových specialistů. "Oblafnout" algoritmus a zařídit, aby nějaká stránka vykazovala lepší výsledky než ostatní, může mít cenu miliónů dolartů. Nebo víc.
Anebo to může být legrace. Jako bylo před pár lety známé "googlovské bombardování". To využilo faktu, že agoritmus upřednosňuje stránky, na které často odkazují jiné weby. Odkazované slovo přitom nemusí mít s obsahem webu nic společného. Díky tomu se podařil nejslavnější kousek v roce 2003, kdy se po naťukání slova "failure", neboli "zkrachovalec", objevila na prvním místě mezi výsledky oficiální stránka George Bushe.
Pět let se tuhle bombu nedařilo zneškodnit, navzdory snaze Bílého domu i tvrzení Google, že několikrát bupravil algoritmus tak, aby ho pro zmíněné bombardování nešlo používat. Nic. A když minulý týden nastoupil do úřadu Barack Obama a jeho tým převzal kromě reálného Bílého domu i ten internetový (Whitehouse.org), dostal s ním i zmíněnou bombu.
Jak napsal a ukázal na svém blogu známý expert na vyhledávání Danny Sullivan, kdo den po Obamově inauguraci napsal do vyhledávače Google slovo "failure", dostal jako první odpověď oficiální stránku Baracka Obamy. Není to smůla být zkrachovalec, když sotva začal?
Není! Už po několika hodinách bylo všechno jinak. Když totéž zadáte do Googlu dnes, po Obamovi ani památky. No ano. Ten chlápek má buť opravdu konexe tam nahoře ... anebo prostě někdo v Googlu se po pěti letech rozpomněl, kam je třeba sáhnout do algoritmu.
Komentáře: 3:
A nebo si jen někdo přečtl informace, o kterých píše třeba tento článek: http://blog.seo-profesional.cz/tajne-informace-google-se-dostaly-ven/ a pak stačily ty správné páky:-)
A nebo to Google ani opravovat nechtěl a považoval výsledky za relevantní ;-)
A díky podobným článkům se podařilo bombu zachránit. Obama je opět pod prvním výsledkem.
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka