"Oběd zadarmo" neexistuje, uvažují (opět) manažeři New York Times. Trápí je krize
Deník New York Times by mohl zpoplatnit přístup na své webové stránky. Podle agentury Bloomberg to připustil šéfredaktor Bill Keller v online diskusi v úterý 3. února. Nebylo by to poprvé, New York Times s placeným přístupem experimentovaly už v minulosti. Za web museli platit například už v devadesátých letech zahraniční uživatelé, později přesunuly noviny za "předplatitelskou zeď" některé komentáře a další články. Tento typ předplatného (zvaný Times Select) byl zrušen v roce 2007.
Podle Kellera se o zpoplatnění webu vede "smrtelně vážná diskuse". Vede k ní mimo jiné přesvědčení, že za exkluzivní, důležité a ověřené informace by konzumenti měli platit. A hlavně k tomu budou ochotni. Úvahy však nepochybně souvisejí také se špatnou finanční situací většiny amerických médií, New York Times nevyjímaje. Firma ohlásila pokles 48 procent zisku za poslední čtvrtletí a potýká se s nedostatkem hotovosti. Hledá proto kupce jak pro klub Boston Red Sox, který vlastní, tak i pro část své nové budovy v New Yorku.
Dosavadní zkušenosti tvrdí, že modely založené na zpoplatnění webového obsahu jsou neúspěšné (až na výjimky, jako je například pornografie nebo finanční informace). To však může krize médií změnit. Vydavatelé se dnes potýkají s přesunem publika od tradičních k internetovým médiím. Ta však zatím negenerují patřičný příjem z inzerce. Zavedení předplatného tak může být jedním ze způsobů, jak si velké mediální firmy zajistí přežití. Každopádně to však bude riskantní cesta s nejistým výsledkem.
Podle Kellera se o zpoplatnění webu vede "smrtelně vážná diskuse". Vede k ní mimo jiné přesvědčení, že za exkluzivní, důležité a ověřené informace by konzumenti měli platit. A hlavně k tomu budou ochotni. Úvahy však nepochybně souvisejí také se špatnou finanční situací většiny amerických médií, New York Times nevyjímaje. Firma ohlásila pokles 48 procent zisku za poslední čtvrtletí a potýká se s nedostatkem hotovosti. Hledá proto kupce jak pro klub Boston Red Sox, který vlastní, tak i pro část své nové budovy v New Yorku.
Dosavadní zkušenosti tvrdí, že modely založené na zpoplatnění webového obsahu jsou neúspěšné (až na výjimky, jako je například pornografie nebo finanční informace). To však může krize médií změnit. Vydavatelé se dnes potýkají s přesunem publika od tradičních k internetovým médiím. Ta však zatím negenerují patřičný příjem z inzerce. Zavedení předplatného tak může být jedním ze způsobů, jak si velké mediální firmy zajistí přežití. Každopádně to však bude riskantní cesta s nejistým výsledkem.
Štítky: mediar
Komentáře: 0:
Okomentovat
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka