čtvrtek 15. listopadu 2007

Dívka s líčky

Rozhovor nad jídelním lístkem v Café Imperial. "Prosím vás, co jsou to ta hovězí líčka?" Servírka se usměje a zlehka zatahá dvěma prstíky za svou vlastní tvář. "Jako dršky?", zeptám se, a jak to vyslovím, hned se polekám té nezdvořilosti až vulgárnosti. Copak ta půvabná dívka má nějakou dršku? Ale ona se naštěstí neurazí a jen zavrtí hlavou. "Ne dršky. Prostě líčka." "A jsou dobrá ta líčka?" "Já je ještě neměla. Ale nikdo si na ně ještě nestěžoval."

Takže? Je to takový hovězí guláš. Lahodné a vyvážené chuti, na tenké vrstvě bramborové kaše a s mně neznámými, ale příjemnými ingrediencemi. Ale stále jen guláš. Za stejnou cenu (cca 280 Kč) by člověk mohl mít slušný steak, a ne jen nějakou povařenou dršku. Tedy, promiňte ... líčko.

Štítky:

Komentáře: 6:

Anonymous Anonymní řekl...

No vida ... a ja si doted myslela, ze "drsky" se delaji ze zaludku ;-)
Kdyz se nekdo snazi byt vtipny za kazdou cenu vetsinou to ve finale vyzniva dost trapne ... vas pripad.

17. listopadu 2007 v 9:39  
Blogger Miloš Čermák řekl...

Dekuji za pripomenuti. No ano, ten pocit trapnosti je hloupy ... ale kazdy si cas od casu musi dat do drzky. Nemyslim tim ted do zaludku. S pozdravy.

18. listopadu 2007 v 20:25  
Anonymous Anonymní řekl...

Půvab líček tkví v tom, že se jedná o maso poměrně klihovíté (tj. výborné do omáčky), ale zároveň libové (narozdíl od kližky, kterou leckdo nesnáší). Jinak je to ovšem ryze hospodská / jídelnovská záležitost a jestli vám za ně naúčtovali 280 Kč, tak vás, jak říkáme my plebejci, pěkně natáhli. Osm pětek max, a to ještě včetně přílohy. :-)

Pokud ovšem rád experimentujete s jídlem, doporučil bych ještě srdíčko (specificky chutnající, zvěřině podobné tmavé maso se zvláštní jemně vláknitou strukturou, obvykle se dělá jako guláš), pličky na smetaně (sympatické, jemné maso, svou strukturou - naštěstí nikoliv chutí - připomínající dobře nabobtnaný sojový extrudát), brzlík (obalený smažený brzlík, mana nebeská! brzlík na omáčku, dvě many nebeské a ambrózie navrch!) a pro obzvláštní zážitek pak Býčí lásku, nebo, jak říkají zbohatlíci, Rocky Mountain oysters (nečekaně dobré, velice jemné maso, kam se hrabe svíčková... ale pokud nevíte, z čeho to dělají, tak si to radši najděte až po jídle, ať netrpíte předsudky :-))

30. listopadu 2007 v 21:30  
Anonymous mindwarp.cz řekl...

Tak vzhledem k tomu, že steak tam v Café Imperial stojí asi o 80 Kč víc, bez přílohy a není lepší, než tento pokrm, bych si nestěžoval. Měl jsem tam líčka před pár dny a můžu říct, že úžasné. Poprvé jsem měl pocit, že mám něco raději, než prostý ogrilovaný steak ze svíčkové. Dával jsem si několik jídel a nechal tam několik tisíc, ale ta líčka mi chutnala nejvíce. Chutná to sice jako prosté jídlo a ono i je, ale to zpracování v Café Imperial vám udělá ledatak vaše babička nebo maminka, to je k nezaplacení. Jinak, ona to není sranda to uvařit dobře, ale suroviny nejsou žádné tajemné. Je to celer, máslo, červené víno, hovězí vývar, olej, žampiony, mrkev, rajčatový protlak, sůl, pepř a samozřejmě hovězí, nejlépe telecí líčka. A ta telecí se nedají skoro vůbec sehnat, takže to pokud vím ani v Café Imperial z nich nedělají, bylo by to pak už strašně drahé. K tomu si vemte, že v Café Imperial dělají všechny ty věci sami. Kdybyste si to vařili doma, tedy dělali pravý hovězý vývar, pravý rajčatový protlak a tak dále, tak na kolik by vás to vyšlo? Na mnohem mnohem víc, než dvě tři stovky. Měli byste toho sice víc, ale za mnohem víc peněz. Tahle restaurace je o tom, že si tam můžete přijít jít dát výborné jídlo, jedno jaké a oni vám ho připraví ze suprových ingrediencí. A že jde občas o dříve lidová levná jídla? To je jedno, tady jsou díky Pohlreichovi zpracovaná k naprosté dokonalosti a exkluzivitě, za to se platí. A už jen za tu cestu do Makra bych nechal lidi platit. Restaurace musí vydělávat a vařit chutně, skvěle. To tato splňuje a nechává si za to zaplatit, obsluha je vždy skvělá, je to "pane ano pane" a tak to má být. Jedna z nejlepších restaurací, kde jsem na světě byl. Sice jsem jedl už lepší věci jinde, třeba na Hawaii nebo v Německu, ale tohle si s tím nezadá, má to osobnost, xicht, kvalitu. A ještě k těm líčkům - ta jsou velmi nebezpečná, protože můžou vypadat jako hospodské levné jídlo, ale není tomu tak, když se to dobře připraví. Zatím jsem v Café Imperial nezažil, že by je připravili špatně, takže super. Nedávejte si tam obligátní steak ze svíčkové, ale právě líčka, jsou výborná.

27. listopadu 2009 v 13:03  
Blogger Petr Čerňanský řekl...

Tak za prvé to nejsou hovězí líčka, ale telecí. A jestli to přirovnáváte ke guláši na bramborách, tak nechoďte do Café Imperiál a zajděte si raději k Číňanům na nudle za 30 korun.

Tento pokrm jsem v Café Imperial jedl a můžu říci, že lépe zpracované telecí maso jsem nikdy nejedl. Naprosto bezvadný pokrm.

V Café Imperial platíte za prvotřídní suroviny - každá ingredience, ať už čerstvé telecí maso, nové biologicky pěstované brambory, kvalitní červené víno a i ta mrkev, petržel a žampióny nejsou žádné ve skleníku pěstované hnusy. To poznáte po prvním soustu.

Kvalita, rychlost, příjemná a naprosto profesionální obsluha. K tomu nádherné záchody :-) Co víc chcete? 300 je hodně? Fakt vám doporučuji Číňany :-D

18. prosince 2009 v 23:05  
Blogger Petr Čerňanský řekl...

mindwarp.cz: Jen že naprosto souhlasím. Jsem až z Frýdku-Místku a pře nedávné návštěvě Prahy jsem v Café Imperial s přítelkyní poobědval a byla to paráda. Rád bych vyzkoušel všechno co mají na jídelníčku.

Já jsem si dal telecí líčka, ty byly prostě dokonalé a přítelkyně si z denního menu dala kachnu, tuší s pečenými brambory a cibulkou. V životě jsem jedl už spoustu kachen. Ale tahle kachna byla rozhodně ta nejlepší co jsem kdy ochutnal.

Ale není to jen o hlavních chodech. Polívky vypadají dokonale. Vedle nás si seděl nějaký pán a jak jsme dojedli tak on začal konzumovat nějakou polívku. Ač jsme byl neskutečně přejezený, tak jsme na ní dostal neskutečnou chuť. To je umění. To jídlo tam chutná i vzhledově.

A to nemluvím o tom, že vám tam ke kávě donesou automaticky koláček. Kávu si dala přítelkyně, já ji nepiji, dal jsem si jahodovou Margaritu. To nejlepší co jsem kdy pil. Opravdová pecka. A ty dezerty, to byla taky pecka. Pokud vím, tak šévcukrářkou v Imperialu je jedna z nejlepších cukrářek v Evropě. Už chápu proč.

A číšnice byly taky skvělé, přítelkyně je kuřačka, po každém típnutí cigarety číšnice okamžitě měnily popelník. Prostě paráda.

Pak jsem šel na záchod a musel jsem se vrátit pro foťák. Ty kohoutky u umyvadla. No prostě návštěva Imperialu pro mě byl zážitek s velkým Z. Už se těším až se tam dostanu znovu.

18. prosince 2009 v 23:26  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka